Tytuł pozycji:
BUDOWANIE RELACJI POMIĘDZY TELEWIZJĄ A TELEWIDZEM NA PRZYKŁADZIE TVP1, TVN I TELEWIZJI TRWAM
The essence of this study is analysis of the communication core of three television broadcasters in Poland (TVP SA, TVN SA and Foundation Lux Veritatis) and clarification of the motivations and gratifications in usage for above media. The issue is being examined with the descriptive-historical prospect. The research problem is being formulated around the question: in what way permanent relationship among television and the viewer is being built? The communication process will be analyzed from the perspective of the communicator and the audience. An audience of two licensees and the public broadcaster is the subject of the studies. It seems that these are eleventh hours in order to capture the phenomenon of general-thematic programs which for years have a solid and loyal viewers. Indeed, digitalization of terrestrial television entails fragmentation the audience.
Istota niniejszego opracowania sprowadza się do analizy rdzenia komunikacji trzech nadawców telewizyjnych: TVP SA, TVN SA i Fundacji Lux Veritatis oraz do wykrystalizowania katalogu motywacji i gratyfikacji w sięganiu po wymienione media. Przedmiotem badań jest widownia dwóch koncesjonariuszy oraz nadawcy publicznego. Proces komunikacji zostanie przenalizowany z optyki komunikatora i odbiorców. Zagadnienie rozpatrywane jest z perspektywy opisowo-historycznej. Problem badawczy formułuje się wokół pytania: w jaki sposób budowana jest więź pomiędzy telewizją a telewidzem? To ostatni moment, by uchwycić na bieżąco fenomen programów ogólnotematycznych, które od lat posiadają stałych i lojalnych widzów. Cyfryzacja telewizji naziemnej skutkuje bowiem fragmentyzacją widowni.