Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

PRESENT ABSENCE. FEMINIST ANALYSIS OF AFRICAN AMERICAN WOMEN REPRESENTATION IN CONTEMPORARY AMERICAN CINEMA

Tytuł:
PRESENT ABSENCE. FEMINIST ANALYSIS OF AFRICAN AMERICAN WOMEN REPRESENTATION IN CONTEMPORARY AMERICAN CINEMA
OBECNA NIEOBECNOŚĆ. FEMINISTYCZNA ANALIZA REPREZENTACJI AFROAMERYKANEK WE WSPÓŁCZESNYM KINIE AMERYKAŃSKIM
Autorzy:
Ciach, Jagoda
Słowa kluczowe:
CZARNY FEMINIZM, KINO AMERYKAŃSKIE, AFROAMERYKANKI, STEREOTYPY
BLACK FEMINISM, AMERICAN CINEMA, AFRICAN AMERICAN WOMEN, STEREOTYPES
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of my thesis is the representation of African American women in contemporary American cinema. The goal of my thesis is to examine, using feminist theory, how race and gender of the filmmakers affects the construction of representation of African American women in contemporary American cinema. In my thesis I show how intersection of race and gender discrimination, crucial experiences in life of African American women, is reflected in film. In my thesis I use theoretic work of prominent Black Feminism authors like bell hooks, Patricia Hill Collins, Kimberle Crenshaw or Audere Lorde; feminist film theorists: Laura Mulvey and Claire Johnson and I also use Edward Said’s and Gyatri Spivak’s theories of post-colonial criticism.

Tematem pracy jest reprezentacja Afroamerykanek we współczesnym kinie amerykańskim. Celem pracy jest zbadanie, za pomocą narzędzi teorii feministycznej, jak na konstrukcję reprezentacji Afroamerykanek we współczesnym kinie amerykańskim wpływa płeć i rasa twórców filmów. W mojej pracy udowadniam, że skrzyżowanie opresji, rasy i płci, centralne dla doświadczenia praktycznie każdej Afroamerykanki, przejawia się również w ich przedstawieniach na „srebrnym ekranie”. W pracy używam teorii wybitnych czarnych feministek takich, jak bell hooks, Patricia Hill Collins, Kimberle Crenshaw, czy Audere Lorde; teoretyczek filmu Laury Mulvey i Claire Johnson oraz posługuję się teoriami krytyki postkolonialnej czołowych w tej dziedzinie autorów, Edwarda Saida i Gyatri Spivak.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies