Tytuł pozycji:
Wpływ employer brandingu na wybór pracodawcy
Praca prezentuje zagadnienia związane z employer brandingiem, czyli budowaniem wizerunku pracodawcy. Opisano w niej strukturę rynku pracy, trendy employer brandingu, jego cele oraz miejsce w organizacji. Omówiono również najważniejsze instrumenty budowania marki pracodawcy wewnątrz organizacji i poza jej granicami, czyli w jaki sposób pracodawcy powinni postępować, aby zwiększyć świadomość swojej marki pośród kandydatów i przyciągnąć do siebie najlepszych spośród nich oraz jak zarządzać postrzeganiem marki pracodawcy przez swoich obecnych pracowników. W części badawczej, za pomocą kwestionariusza ankiety, zbadano wpływ działań firmy w zakresie budowania marki pracodawcy na decyzje potencjalnych kandydatów o wyborze pracodawcy. Przeprowadzono analizę wyników ankiet, na podstawie której dokonano weryfikacji postawionej hipotezy, zgodnie z którą, działania employer brandingowe mają wpływ na decyzje potencjalnych kandydatów. Przedstawiono również działania wizerunkowe na przykładzie wybranych przedsiębiorstw i informacji zawartych na ich stronach internetowych, dotyczących kariery.
This master’s thesis presents the issues related to employer branding which is creating image of the employee. It describes the structure of the labour market ,current trends in employer branding and also the main aims and place in the firm's structure. It also presents the main tools of building employee brand externally and within the company - how employees should perform to increase the awareness of their brand among the candidates to attract the best of them, and among current employees to manage their perception of the employer brand. The researching part includes the survey which explains how do the activities in building employer image, influence the decisions of the potential job applicant. The analysis of the results verifies the hypotheses that there is a certain impact of employer branding on the decisions of the candidates. There are also shown the examples of the selected companies and their brand building activities performed on their web sites concerned carrier.