Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kapitał społeczny na przykładzie Powiatu Tatrzańskiego

Tytuł:
Kapitał społeczny na przykładzie Powiatu Tatrzańskiego
The socjal capital on the example of Tatra County
Autorzy:
Machaj, Dominika
Słowa kluczowe:
KAPITAŁ SPOŁECZNY- ZAUFANIE- SPOŁECZEŃSTWO- POWIAT TATRZAŃSKI
social capital – trust – society – Tatra County
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zrozumienie istoty kapitału społecznego pozwala na wskazanie tych czynników, które są zależne miedzy sobą wzajemnie oraz ukazują aktualna sytuację regionu, a także mają wpływ na tworzenie i utrzymanie trwałej przewagi konkurencyjnej w otoczeniu, w którym działa dany podmiot. Celem pracy jest zidentyfikowanie kapitału społecznego na przykładzie Powiatu Tatrzańskiego W pracy wykorzystano dane Powiatu, a także książki, czasopisma branżowe, artykuły dostępne w internecie i akty normatywne Praca dotyczy analizy i oceny kapitału społecznego w Powiecie Tatrzańskim, należy on do sektora turystyki i zajmuje wysokie miejsce w rankingu tego typu miejsc w Polsce. Aby wskazać źródła przewagi konkurencyjnej poddanemu analizie podmiotowi oraz umożliwić realizację jego strategii na podstawie posiadanych kompetencji, konieczne jest umocnienie społecznych relacji, które pozwalają jednocześnie współdziałać i realizować określone długofalowe założenia. W tym celu konieczna jest analiza otoczenia oraz dokonanie audytu zasobów. Dopiero te działania, uwidaczniają czynniki, które mają kluczowe znaczenie dla istoty regionu oraz jego możliwości rozwoju w długim okresie czasu. Przeprowadzona analiza umożliwia lokalizację kluczowych wartości i wskazuje, że badany podmiot, posiada silny kapitał społeczny, którym może konkurować na wielu płaszczyznach. Dodatkowo w dłuższym czasie pozwala umiejętnie zarządzać i realizować przyjęte strategie

An understanding of the idea of social capital allows you to specify the factors that show correlation between one another and illustrate the current situation of the region as well as have an impact on the creation and maintenance of sustainable competitive advantage in the environment which the subject operates in. The aim of this thesis is to identify social capital based on the example of Tatra County. The data presented in the work is based on the County Records, as well as books and trade journals, articles available on the Internet and normative acts. This work deals with the analysis and evaluation of social capital in Tatra County tourism which belongs to the tourism sector and ranks high when compared with tourist destinations of this kind in Poland in order. To identify the source of competitive advantage of the analyzed subject and to enable the implementation of its strategies based on its competence, it is necessary to strengthen the social relations that allow you to both interact and achieve specific long-term goals. For this purpose it is crucial to analyze the environment as well as and audit resources. Only those actions highlight the factors that are essential to the region and its growth opportunities in the a long term.The conducted analysis enables the classification of key values and indicates that the surveyed subject has a strong social capital, which can be used to compete on many levels.In addition, in the long run it can allow to manage skillfully and implement the strategies adopted.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies