Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Propagada antyserbska w polskiej prasie w czasie rozpadu Jugosławii.

Tytuł:
Propagada antyserbska w polskiej prasie w czasie rozpadu Jugosławii.
Anti - serb propagada in the Polish press during the disintegration of Yugoslavia
Autorzy:
Wilk, Daniel
Słowa kluczowe:
Jugoslavia, Serbia, Croatia, Kosovo, propagada
Jugosławia, Serbia,Chorwacja, Kosowo,propagada
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca zawiera próbę opisania zjawiska propagandy medialnej towarzyszącej procesowi rozpadu Socjalistycznej Federacyjnej Republiki Jugosławii na mniejsze organizmy państwowe. Przymiotnik „antyserbska” oznacza, iż swoją pracę badawczą skupiam na działaniach wizerunkowych skierowanych przeciwko Serbom, podjętych przez poszczególne republiki wchodzące w skład Jugosławii a także zewnętrznych aktorów konfliktu (USA, RFN, Wielka Brytania, Francja), mających swój interes w zlikwidowaniu socjalistycznego państwa Słowian południowych. Kampania propagandowa, której kanałem przekazu stały się media na całym świecie miała na celu utwierdzenie międzynarodowej opinii publicznej w przekonaniu, iż Jugosławia jako federacja złożona z republik Chorwacji, Bośni i Hercegowiny, Słowenii, Serbii, Macedonii nie ma dalszej racji bytu. W momencie rozpadu Jugosławii Serbowie przyjęli rolę głównego obrońcy utrzymania dotychczasowego kształtu federacji. Taka postawa stała w sprzeczności z interesem polityków chorwackich i słoweńskich dążących do secesji i nowego politycznego otwarcia w Europie. Następstwem rozbicia Jugosławii były krwawe wojny domowe w Chorwacji, Bośni i Kosowie, gdzie dużą część mieszkańców stanowiła mniejszość serbskiego pochodzenia etnicznego. Propagandowe działania miały na celu obarczenie odpowiedzialnością za zbrodnie popełniane przez wszystkie strony konfliktu wyłącznie narodu serbskiego i przywódców politycznych republiki serbskiej.

This paper presents an attempt to describe the phenomenon of media propaganda accompanying the process of disintegration of the Socialist Federal Republic of Yugoslavia into smaller State agencies. The adjective "antyserbska" means that your research work focusing on actions against the Serbs of image taken by the various Republics forming part of Yugoslavia and the external actors of the conflict (the USA, Germany, UK, France), with an interest in the liquidation of the socialist state Slavs South. Propaganda campaign, which has become a conduit for the media around the world was to restrain the international public in the belief that Yugoslavia as a federation made ​​up of the republics of Croatia, Bosnia and Herzegovina, Slovenia, Serbia, Macedonia, they no longer exist. At the time of disintegration of Yugoslavia, adopted as the main defender of maintaining the current shape of the federation. This attitude has to be against the interest of Croatian and Slovenian politicians seeking to secede and new political opening in Europe. The consequence of breakdown of Yugoslavia were bloody civil wars in Croatia, Bosnia and Kosovo, where a large part of the population was ethnic Serb minority. Propaganda activities aimed to impose liability for crimes committed by all parties to the conflict, only the Serbian people and political leaders of Republika Srpska

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies