Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Factors Which Favour Conflicts at Schools in the Opinion of the Schools’ Headmasters.

Tytuł:
Factors Which Favour Conflicts at Schools in the Opinion of the Schools’ Headmasters.
Czynniki sprzyjające powstawaniu konfliktów w szkołach w opinii dyrektorów tych placówek.
Autorzy:
Kubala, Marta
Słowa kluczowe:
CONFLICT - HEADMASTER - LEADERSHIP – MANAGEMENT - SCHOOL
DYREKTOR – KONFLIKT – PRZYWÓDZTWO – SZKOŁA - ZARZĄDZANIE
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Szkoła, będąca środowiskiem charakteryzującym się dużą różnorodnością kontaktów, jest potencjalnym miejscem powstawania konfliktów. Zakładając, że są one nieuniknione, w niniejszej pracy szukano czynników mogących mieć wpływ na ich pojawianie się w placówkach edukacyjnych. Badania zostały zrealizowane w ramach projektu „Przywództwo i zarządzanie w oświacie - opracowanie i wdrożenie systemu kształcenia i doskonalenia dyrektorów szkół/placówek”. Dla zgromadzenia materiałów posłużono się ankietą online oraz indywidualnymi wywiadami przeprowadzonymi z dyrektorami szkół, przedszkoli oraz innych placówek edukacyjnych na terenie Polski.Na potrzeby niniejszej pracy wybrano wszystkie (33) wywiady, w których respondenci wspominali o szeroko rozumianym zjawisku konfliktu. Otrzymane dane opracowano z wykorzystaniem metod jakościowych, a analiza treści pozwoliła na wyodrębnienie wielu kategorii, dzięki którym możliwe było dostrzeżenie ewentualnych czynników sprzyjających pojawianiu się konfliktów w szkołach.Z analizy materiału badawczego wynika, że najczęstsze czynniki doprowadzające do konfliktów w szkołach wiążą się z brakiem wiedzy, osobowością uczniów lub nauczycieli, wadliwą komunikacją, negatywnymi emocjami oraz zbytnią empatiom ze strony dyrektora.

School, an environment characterized by great diversity of interpersonal relationships, is a potential place where conflicts may arise. We made an assumption that conflicts are unavoidable and hence the aim of this dissertation was to find possible factors which may favour conflicts in educational institutions. The research was conducted within the frames of the project “Leadership and Management in Education – Development and Implementation of a Continuous Learning and Skills Development System for School/Institution Headmasters”. In order to collect data and information we used an on-line survey and personal interviews with headmasters of school, nursery schools and other educational institutions in Poland. For the purposes of this dissertation we decided to use all (33) interviews where our respondents mentioned some broadly defined phenomenon of conflict. The information we collected was elaborated using qualitative research methods, while the analysis of content enabled us to distinguish many categories making it possible to recognize possible factors which favour conflict at schools. The analysis of the research material revealed that the most common factors which lead to conflict situations at schools are lack of knowledge, personality features of pupils or teachers, faulty communication, negative emotions as well as excess of empathy from the school headmaster’s side.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies