Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Satisfaction of patients hospitalised at Hospital SP ZOZ MSW in Krakow

Tytuł:
Satisfaction of patients hospitalised at Hospital SP ZOZ MSW in Krakow
Satysfakcja pacjentów hospitalizowanych w szpitalu SP ZOZ MSW w Krakowie.
Autorzy:
Konieczkowicz, Lucyna
Słowa kluczowe:
satisfaction, quality, care, hospital stays
zadowolenie, opieka, jakość, pobyt w szpitalu
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Jakość w opiece zdrowotnej jest wymogiem we współczesnych czasach a jednym ze sposobów jej pomiaru jest badanie satysfakcji pacjentów. Celem niniejszego opracowania jest analiza satysfakcji pacjentów hospitalizowanych w dwóch oddziałach zachowawczych Szpitala SP ZOZ MSW w Krakowie. Pierwszy rozdział opisuje pojęcie satysfakcji i współczesne podejście do składowych satysfakcji pacjentów. Drugi rozdział prezentuje podmiot leczniczy, w którym przeprowadzono badania. W trzeciej części przedstawiono zastosowaną metodologię badań a następnie przeprowadzono analizę uzyskanych wyników. Do zebrania materiału wykorzystano autorski kwestionariusz ankiety. Badanie przeprowadzono na grupie 49 pacjentów w okresie luty-marzec 2014r. Uzyskane wyniki są po części zbieżne z wynikami innych autorów, jednak ze względu na różne narzędzia badawcze nie można wyników porównywać wprost. Pomimo ogólnie bardzo wysokiego poziomu satysfakcji okazuje się, że są obszary, w których można wiele poprawić. Ostatnia część – to dyskusja z analogicznymi pracami i przedstawienie odpowiedzi na sformułowane we wstępie problemy badawcze.

Quality in health care is a requirement nowadays and one of the ways of measuring this factor is a patient satisfaction survey. The aim of this study is to analyze the satisfaction of patients hospitalized in two hospital departments of SP ZOZ MSW in Krakow.The first chapter describes the concept of satisfaction and contemporary approach to the components of patient satisfaction. The second chapter presents a therapeutic entity in which the research was conducted. The third section presents the methodology applied in research and the analysis of the results. Proprietary questionnaire was used to collect the answers. The study was performed on 49 patients during the period of February-March 2014. The results are partly consistent with the results of other authors, but because of the different research tool, the results cannot be compared directly. Despite the generally very high level of satisfaction, it turns out that there are areas where one can improve a lot. The last part - a discussion of analogous work and to provide answers to the formulated research problems in the introduction.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies