Tytuł pozycji:
The presence of ministers in the media
My thesis concerns media activity of politicians – ministers in the second government of Donald Tusk. It concentrates on showing non-crisis presence ministers in mass media and also the cause of popularity of some of them. The introduction to the thesis is on a connection between media and politics. Then I focus on the role of politicians in PR and I create a political image. Next I present two polls of CBOS concerning the evaluation of Polish ministers and trust put in them. In this chapter I also present characteristic of six departments and the range of competence. The last chapter is a peer review of chosen minister presence frequency in two nationwide daily journal: ,,Gazeta Wyborcza” and ,,Rzeczpospolita”.
Moja praca dotyczy aktywności medialnej polityków – ministrów, zasiadających w II rządzie Donalda Tuska. Skupia się na ukazaniu niekryzysowej obecności ministrów w środkach masowego przekazu oraz na przyczynach popularności niektórych z nich, a znikomej rozpoznawalności innych. Wprowadzeniem do omawianego zagadnienia jest ukazanie związku między mediami, a polityką. Następnie skupiam się na roli public relations w komunikowaniu z wyborcami, a także na kreowaniu wizerunku polityków. Kolejnym etapem pracy jest przedstawienie dwóch sondaży CBOS, dotyczących oceny polskich ministrów oraz zaufania do nich. W rozdziale tym przedstawiam także charakterystykę sześciu resortów, będących przedmiotem badań oraz zakres kompetencji każdego z ministrów. W ostatnim rozdziale dokonuję analizy porównawczej, dotyczącej częstotliwości pojawiania się wybranych ministrów oraz resortów w dwóch ogólnopolskich dziennikach – „Gazecie Wyborczej” oraz „Rzeczpospolitej”.