Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Idea of education in christianity, islam, buddhism and confucianism

Tytuł:
Idea of education in christianity, islam, buddhism and confucianism
Idea edukacji w wybranych religiach : w chrześcijaństwie, islamie, buddyzmie i konfucjanizmie
Autorzy:
Grzymała-Moszczyńska, Halina
Job, Marek
Anczyk, Adam
Stojkow, Maria
Data publikacji:
2012
Słowa kluczowe:
edukacja chrześcijańska
Christian education
education in Buddhism
edukacja w konfucjanizimie
education and parenting in Islam
edukacja i wychowanie w islamie
religious education
multiculturalism
wielokulturowość
education in Confucianism
edukacja w buddyzmie
edukacja religijna
Język:
polski
ISBN, ISSN:
00332860
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/19798  Link otwiera się w nowym oknie
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/19798  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Summary: Increasing cultural diversity is one of the changes that are happening in Polish school. This is reflected, for example, by the presence of foreign students in Polish classrooms who represent religious traditions other than Roman Catholic traditions. The purpose of the article is to provide a synthetic presentation of parenting and educational models within four religious systems (Christianity, Islam, Buddhism and Confucianism), whose members arrive relatively most frequently in Poland. This presentation is to make it easier for psychologists and the whole teaching staff to understand why these students function differently in school. For differences often result from the vision of education and parenting propagated by the religions these children practice.

Jednym z kierunków zmian zachodzących w  polskiej szkole jest jej wzrastające zróżnicowanie kulturowe. Znajduje ono swoje odzwierciedlenie między innymi poprzez pojawianie się w klasach uczniów obcokrajowców, reprezentujących inne niż rzymsko-katolicka tradycje religijne. Celem artykułu jest syntetyczne przedstawienie modeli wychowania i edukacji w obrębie czterech systemów religijnych (chrześcijaństwo, islam, buddyzm i konfucjanizm), których reprezentanci relatywnie najczęściej pojawiają się w Polsce. Prezentacja ta ma ułatwić zarówno psychologom, jak i całemu gronu pedagogicznemu zrozumienie przyczyn odmienności w funkcjonowaniu tych uczniów w warunkach szkolnych. Różnice te wynikają bowiem często z wizji edukacji i wychowania propagowanym przez religie, których te dzieci są wyznawcami.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies