Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The fashion psychology. Basic issues.

Tytuł:
The fashion psychology. Basic issues.
Psychologia mody. Podstawowa problematyka.
Autorzy:
Mraz, Kamila
Słowa kluczowe:
the fashion psychology, identity, advertising psychology, motivation, self-presentation
psychologia mody, tożsamość, psychologia reklamy, motywacja, autoprezentacja
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca stanowi próbę uporządkowania zagadnień dotyczących psychologii mody. Nie jest to praca badawcza czy też eksploracyjna. W całości poświęcona jest opisowi zagadnień mających bezpośredni lub pośredni związek z psychologią mody. W pierwszej części została opisana ogólna problematyka mody, z wyeksponowaniem jej funkcji, znaczenia, wpływu jaki ma na jednostkę oraz regulację społeczną. W kolejnych rozdziałach została przedstawiona problematyka mająca związek z psychologią mody, a więc zagadnienie tożsamości, psychologia reklamy ze szczególnym naciskiem na zachowania konsumenckie, motywacja oraz autoprezentacja z dokładnym opisem głównych koncepcji autoprezentacji w ujęciu całościowym. Na zakończenie w ramach podsumowania została dokonana próba charakterystyki ujęcia mody w znaczeniu społecznym, konsumpcyjnym oraz kulturowym.

This master’s thesis attempts to clarify issues concerning the psychology of fashion. It is not a research as well as exploratory work. Entirely, it comprises a description of issues which have direct or indirect connection with the fashion psychology. The first part describes a general matter of fashion with the special attention paid to its functions, meaning, impact on an individual and social regulations. In the next chapters, it is presented a subject matter connected with the psychology of fashion, it means the human identity, the advertising psychology, putting emphasis on consumer behaviours, motivation and the subject of self-presentation with the precise description of its main concepts. Finally, it is done a characterisation of the fashion in the social, consumer and cultural sense

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies