Tytuł pozycji:
The role of the election programs on voting decisions on the example of the presidential local elections in Cracow, in 2014
- Tytuł:
-
The role of the election programs on voting decisions on the example of the presidential local elections in Cracow, in 2014
Rola programu wyborczego w decyzjach wyborców na przykładzie prezydenckich wyborów samorządowych w Krakowie w 2014 roku
- Autorzy:
-
Borowiec, Anna
- Słowa kluczowe:
-
local elections, election program, voters, postulates, electioneering
wybory samorządowe, program wyborczy, wyborcy, postulaty, kampania wyborcza
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca powstała w celu zbadania roli programu wyborczego w decyzjach wyborców w wyborach samorządowych, które odbyły się w Krakowie w 2014 roku. Analizie poddane zostały formy prezentacji postulatów, ich treści i przede wszystkim preferencje wyborców co do poszczególnych rozwiązań, które zaproponowali kandydaci. Podstawowe pytanie, jakie przyświeca podjętym tu rozważaniom, odnosi się do zgodności pomiędzy dokonanymi przez mieszkańców Krakowa wyborów, a ich ustosunkowaniem się do poszczególnych obietnic wyborczych. W badaniu wykorzystano narzędzie kwestionariusza ankiety, które zostało umieszczone w Internecie, dzięki czemu w badaniu mogło wziąć udział 66 respondentów.Najistotniejszy wynik przeprowadzonego badania dowodzi temu, iż wyborcy we wspomnianych wyborach nie byli przygotowani do podjęcia decyzji przy urnie wyborczej, w związku z czym mieszkańcy w większości zagłosowali na kandydata, który proponował postulaty inne, niż popierali. Tym samym potwierdzono hipotezę, w której zakładano, że wyborcy nie zapoznają się z programami wyborczymi kandydatów.
The aim of this thesis is to analyse the influence of the election programs on voting decisions during local elections in Cracow in 2014. In this research I examined all the postulates in terms of form and content, as well as the attitude of the voters towards the promises made by the candidates. The basic question of the research refers to the compatibility between voting choices and the opinion about particular election promises. The tool used in the research was an on-line questionnaire. 66 respondents answered the survey. The major result of this research is that the voters were not prepared to make a decision at the ballot box. Most of them had voted for a person whose postulates they did not support. Thus, the proposed hypothesis that the voters did not know the election programs has been confirmed.