Tytuł pozycji:
WYKORZYSTANIE NARZĘDZI MARKETINGU INTERNETOWEGO W KREOWANIU WIZERUNKU KANDYDATÓW NA URZĄD PREZYDENTA RP W 2015 ROKU
Praca poświęcona jest kreowaniu wizerunku polskich polityków przy wykorzystaniu narzędzi marketingu internetowego w okresie kampanii prezydenckiej w 2015 roku. W pracy przedstawiono zjawisko marketingu politycznego, marketingu internetowego oraz kreowania wizerunku. Podjęto próbę udowodnienia, że kreacja wizerunku jest jednym z kluczowych elementów kampanii wyborczej. Przez analizę stron internetowych i portali społecznościowych pokazano jak polscy politycy radzą sobie z narzędziami marketingu internetowego w praktyce oraz w jaki sposób kreują swój wizerunek w cyberprzestrzeni. Również wyniki analizy zostały zestawione z wynikami I tury wyborów, aby zastanowić się czy istnieje zależność pomiędzy wykreowanym wizerunkiem w sieci, popularnością wśród internautów, a sukcesem wyborczym.
The following thesis is dedicated to the subject of creating the image of Polish politicians using the online marketing tools during the presidential campaign in 2015. In thesis the phenomenon of political marketing, e- marketing and image creation is presented. The purpose of this study was to investigate and prove that the image creation is one of the most important part of political campaign. The candidates’ official websites and their social media channel’s analysis allows to present how Polish politicians use the online marketing tools and how their image is created. What is more, the result of the examination corresponds to the results of the first round of the election. The aim of this collation is to prove that there is a strong relationship between image in the Internet and electoral success.