Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ewaluacja własnej pracy nauczycieli : obszary, rozumienie, współpraca

Tytuł:
Ewaluacja własnej pracy nauczycieli : obszary, rozumienie, współpraca
Evaluating the teacher’s own work : areas, understanding, cooperation
Autorzy:
Kołodziejczyk, Joanna
Kołodziejczyk, Jakub
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
mikrobadania
ewaluacja własnej pracy
teachers’ cooperation
micro-research
evaluation
evaluation of one’s own work
ewaluacja
współpraca nauczycieli
Język:
polski
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 3.0 Polska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/legalcode
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/20533  Link otwiera się w nowym oknie
http://forumoswiatowe.pl/index.php/czasopismo/article/view/309/266  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The material analyzed was part of the data gathered during external evaluations concerning teachers’ evaluation of their own work and involving others in its realization. The data were subject to quantitative and qualitative analyses. The research demonstrates that the most frequently evaluated areas are teaching methods, students’ attainments, and the assessment and adaptation of the requirements to students’ needs and capacities. Few teachers point at forms of involving other teachers in evaluation related to the research process. When they do, the cooperation mostly helps in preparing evaluation tools and gathering data.

Materiał poddany analizie stanowi część danych zgromadzonych podczas ewaluacji zewnętrznych, dotyczących ewaluacji własnej pracy nauczycieli i angażowania do jej realizacji innych. Dane poddano analizie ilościowej i jakościowej. Z badania wynika, że obszary najczęściej poddawane autoewaluacji to metody nauczania, osiągnięcia uczniów, ocenianie oraz dostosowanie wymagań do potrzeb i możliwości uczniów. Nieliczni nauczyciele wskazują na formy angażowania innych nauczycieli do prowadzonej ewaluacji, które odnoszą się do procesu badawczego. Kiedy to robią, współpraca najczęściej dotyczy pomocy w opracowaniu narzędzi badawczych i gromadzenia danych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies