Tytuł pozycji:
Ucieczka od rzeczywistości w hiszpańskich sztukach teatralnych pierwszej połowy XX wieku. Analiza didaskaliów w "Rogach Pana Bagateli" Ramona del Valle-Inclana i "Publiczności" Federica Garcii Lorci.
- Tytuł:
-
Ucieczka od rzeczywistości w hiszpańskich sztukach teatralnych pierwszej połowy XX wieku. Analiza didaskaliów w "Rogach Pana Bagateli" Ramona del Valle-Inclana i "Publiczności" Federica Garcii Lorci.
El escape de la realidad en la creación teatral española de la primera mitad del siglo XX. El análisis de las acotaciones en «Los cuernos de Don Friolera» de Ramón del Valle-Inclán y «El Público» de Federico García Lorca.
The escape from reality in creation of spanish plays of the first half of the 20th century. The analysis of the stage directions in "The Horns of Don Friolera" by Ramon del Valle-Inclán and "The Public" by Federico Garcia Lorca.
- Autorzy:
-
Barnaś, Katarzyna
- Słowa kluczowe:
-
Lorca, Valle-Inclàn, didaskalia
Lorca, Valle-Inclán, acotaciones
Lorca, Valle-Inclàn, stage directions
- Język:
-
hiszpański
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca skupia się na zastosowaniu didaskaliów w twórczości teatralnej Lorci oraz Valle-Inclana. Do analizy wybrano dwie sztuki – „Publiczność” Lorci i „Rogi Pana Bagateli” Valle-Inclana. Praca pokazuje, że didaskalia funkcjonują nie tylko jako instrukcje dla aktorów, ale również potrafią być bardzo ważnym elementem tekstu.
En mi trabajo de memoria me concentro en el uso de las acotaciones en la creación teatral de Federico García Lorca y Ramón del Valle-Inclán y para mi análisis he escogido dos obras muy significativas de ambos autores: “El Público” de Lorca y “Los cuernos de Don Friolera” de Valle-Inclán. El trabajo demuestra que las acotaciones no funcionan solamente como instrucciones para los actores, sino también constituyen una parte importante del texto artístico.
In my Bachelor Thesis the focus of attention is use of stage directions in creation theatre of Federico García Lorca and Ramón del Valle-Inclán and to my analysis I have chosen two plays: “"The Public" by Federico García Lorca and "The Horns of Don Friolera" by Ramon del Valle-Inclán. The Thesis shows that stage directions don`t work only as instructions for actors, but also they make up an important part of the artistic text.