Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Headteachers’ perception of the concept of innovation in education in different kinds of schools

Tytuł:
Headteachers’ perception of the concept of innovation in education in different kinds of schools
Innowacje w zarządzaniu w edukacji w opinii Dyrektorów szkół
Autorzy:
Jakubowska, Anna
Słowa kluczowe:
INNOWACJA-INNOWACYJNY DYREKTOR-ZARZĄDZANIE W EDUKACJI-UCZENIE SIĘ –ROZWÓJ INDYWIDUALNY-TWÓRCZOŚĆ
INNOVATION- MENAGEMENT IN EDUCATION-INNOVATIVE HEADTEACHER-LEARNING- INDYVIDUAL DEVELOPEMENT-CREATIVITY
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this thesis is to analyze headteachers’ perception of the concept of innovation in education in different kinds of schools. The subject matter concerns environment in which they work. The goal was to indicate the orientation of their comprehension of idea of innovation in certain schools and familiarize with activities that may favour such a notion. The conducted study should answer the question: “What is innovation in education according to headteachers?”The main aim was based on diagnosing the elements which, according to the headmasters of schools, influence the innovativeness of educational institutions. Moreover, a few other detailed goals can be mentioned, like: characteristics of an innovative school, features and behaviour of an innovative headmaster, type of teaching and understanding the individual development in an innovative schools, obstacles in implementing innovations at schools. In order to obtain the knowledge necessary for defining conclusions and recommendations, quantitative research was conducted, with the use of a survey questionnaire. The master thesis can be divided into two parts. The first part consists of theory and describes issues related to management, public management, the management of education and understanding of innovation and innovative activities in education. The second is part of the research, describing the goals, questions, hypotheses and research the characteristics of their own... Additionally, it contains a description of selected methods and techniques. Part of the research , it is also a description of the analysis of the test results, conclusions drawn from it and recommendations for the future

Tematem niniejszej pracy jest postrzeganie pojęcia innowacji w edukacji przez Dyrektorów różnego rodzaju szkół. Przedmiotem badania było środowisko owych Dyrektorów. Celem natomiast orientacja w rozumieniu innowacyjności przez Zarządzających, w konkretnych szkołach oraz zapoznanie się z działaniami, które miały by jej sprzyjać. Przeprowadzone badanie, miało udzielić odpowiedzi na pytanie-, „Na czym polega innowacyjność w edukacji w opinii Dyrektora szkoły?”Cel główny oparty był na zdiagnozowaniu elementów, które wpływają na innowacyjność placówek edukacyjnych, według Dyrektorów szkół. Ponadto, wymienić można także kilka celów szczegółowych: charakterystyka innowacyjnej szkoły, cechy i zachowania innowacyjnego Dyrektora, rodzaj nauczania i rozumienie rozwoju indywidualnego w innowacyjnej szkole, przeszkody dla wprowadzania innowacji w szkołach. W celu uzyskania wiedzy koniecznej do zdefiniowania wniosków i rekomendacji, zostały przeprowadzone badania ilościowe, przy pomocy kwestionariusza ankiety.Poniższa praca składa się z dwóch części. Pierwsza część pracy- teoretyczna, zawiera zagadnienia z dziedziny zarządzania, zarządzania publicznego, zarządzania w oświacie oraz szerokiego rozumienia innowacji i działań innowacyjnych w obrębie edukacji. Druga natomiast, jest częścią badawczą, opisującą cel, pytania i hipotezy badawcze oraz charakterystykę badań własnych. Dodatkowo zawiera opis wybranych metod i technik. Część badawcza, to także opis analizy wyników badań, w rezultacie wniosków, płynących z niej i rekomendacji na przyszłość.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies