Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ ideologii nazistowskiej na młodzież III Rzeszy

Temat niniejszej pracy to ,,Wpływ ideologii nazistowskiej na młodzież III Rzeszy. Analizie zostanie poddana organizacja młodzieżowa Hitlerjugend. Prześledzona będzie historia polityki Republiki Weimarskiej oraz historia organizacji. Praca zawiera również charakterystykę specjalnej szkoły imienia Adolfa Hitlera oraz żeńskiej sekcji Bund Deutscher Mädel. By zrozumieć przyczyny wstępowania do Hitlerjugend, w pracy zanalizowano biografie jej trzech członków. Pierwsza opowieść to historia o żydowskim chłopcu Salomonie Perelu, który przypadkiem stał się niemieckim bohaterem wojennym oraz uczęszczał do szkoły imienia Adolfa Hitlera. Kolejny życiorys Hubertusa Mynarka, to przypadek chwilowego zauroczenia się narodowym socjalizmem, a tak naprawdę tylko tym, co go otaczało. Ostatnim przypadkiem jest opis fanatycznej miłości do nazizmu Melity Maschmann. Przez dwanaście lat ślepo wierzyła ideologii nazistowskiej i wraz z nią chciała zmieniać świat na lepszy. Przynależność do tak elitarnej młodzieżówki, jaką była Hitlerjugend w czasach III Rzeszy, była dla masy młodzieży wielkim marzeniem. Przystępowali do niej nie tylko ze względów politycznych, a nawet i bardziej aspektów egocentrycznych. Młodzieżówka ta proponowała wiele ciekawych możliwości spędzania czasu, takich jak obozy letnie i zimowe, wypady pod namiot, czy też różne inne zabawy i konkursy. Wielu z nich wstępowało w szeregi ze względu na to, że nie chcieli być gorsi od swoich rówieśników, nie chcieli być inni. Innym powodem członkostwa była chęć brania udziału w czymś wielkim, co może dawać popularność i dużą satysfakcję.

The theme is “The influence of Nazi ideology for young people in the Third Reich”. The analysis has been subject to the Hitler Youth organization. It has investigated the history of politics of the Weimar Republic and shown the history of the organization, described in detail. Presented were the beginnings of the uprising, but also to trace the fate of all the then leaders of the organization. The work includes the special characteristics of Adolf Hitler’s schools and the female section of the Hitler Youth, Bund Deutscher Mädel. Complementing were biographies of people who were members of the Hitler Youth. The first story was of a Jewish boy Solomon Perel, which accidentally became a German war hero and attended school named by Adolf Hitler. Another biography Hubertus Mynarek, a case of momentary fascination about National Socialism. The last case is a description of a fanatical love of Nazism Melita Maschmann. The research results are the following conclusions. Membership to the elite youth, were the the dream to the young people during the Third Reich. They were joining to it, not only for political reasons, but for more egocentric aspects. Young people had proposed a number of interesting opportunities to spend time, like a summer and winter camps, camping trips, or other games and competitions. Many of them were stepped into the ranks because they did not want to be worse than their contemporaries, they didn’t want to be different. Another reason membership were to take part in something big, be a popular and take satisfaction of it.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies