Tytuł pozycji:
Kompetencje komunikacyjne w kierowaniu zespołami projektowymi
The thesis is concerned with communication competencies in project teams managment. Its aim is to examine the process of communication in design teams and communicative competences a manager of one should be in possession of. The questionnaire was carried out among managers of design teams. As the results revealed, of utmost importance is profound planning which a manager should conduct. However, it is coordinator who needs to be especially skilled at foreseeing or preventing and managing conflicts if necessary. The manager's task is to adjust a proper method of resolving problems occured. An adequate way of communication is one of the most important factors regarding achieving success. Its presence is essential for cooperative work of a team.
Praca dotyczy kompetencji komunikacyjnych kierowników zespołów projektowych. Celem pracy jest zbadanie przebiegu procesu komunikacji w zespołach projektowych oraz kompetencji komunikacyjnych jakie powinien posiadać kierownik projektu. Wywiady przeprowadzono z kierownikami zespołów projektowych. Jednym z najważniejszych wniosków z badań jest istotność dokładnego planowania komunikacji przez kierownika jeszcze przed przystąpieniem do prac przy projekcie. Koordynator projektu musi posiadać umiejętności potrzebne do przewidywania wystąpienia konfliktów oraz radzenia sobie z nimi. Kierownik powinien dobrać odpowiednią metodę rozwiązywania problemów w danej sytuacji. Poprawny proces komunikacji jest jednym z ważniejszych czynników wpływających na osiągnięcie sukcesów. Bez niego współpraca w zespole projektowym nie jest możliwa.