Tytuł pozycji:
Rozwój polskiej myśli pedeutologicznej w latach 1918-1939
- Tytuł:
-
Rozwój polskiej myśli pedeutologicznej w latach 1918-1939
The development of Polish pedeutology in the years 1918-1939
- Autorzy:
-
Jaroszek, Paulina
- Słowa kluczowe:
-
pedeutology, teacher , personality, character, development, educator, authority
pedeutologia , nauczyciel, osobowość, charakter, rozwój, wychowawca, kształcenie, autorytet, pedeutolog
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca poświęcona jest rozwojowi polskiej myśli pedeutologicznej w latach 1918-1939. W części teoretycznej znajdują informacje dotyczącego tego jak kształtował się zawód nauczyciela na przestrzeni wieków, z jakimi problemami pierwsi nauczyciele musieli sobie radzić oraz jak postrzegany był ten zawód w innych krajach. . Następna część pracy dotyczy problemów z jakimi muszą borykać się nauczyciele. Bliżej przedstawiony jest problem wypalenia zawodowego, kształcenia nauczycieli oraz autorytetu nauczyciela. W części badawczej pracy dokładniej omówione zostały rozprawy powstałe w dwudziestoleciu międzywojennym takich twórców jak Jan Władysław Dawid, Józef Mirski, Stefan Szuman czy Zygmunt Mysłakowski. Autorzy w zależności od indywidualnych przekonań próbowali stworzyć wzorzec idealnego nauczyciela. Przedstawiona zostanie także wizja, koncepcja pedeutologii jako nauki.
This work is dedicated to the development of Polish pedeutologyl thought between 1918-1939. The theoretical part includes information on how the teaching profession shaped over the centuries, it identifies the problems early teachers had to cope with and how that profession was perceived in other countries. . The next part of the dissertation deals with the problems teachers had to face. A Closer look is given to the problems of a burnout, teacher training and the teacher's authority. the research part of the work discusses the works by the interwar artists such as Jan Vladislav David, Joseph Mirsky, Stefan Szuman or Zygmunt Mysłakowski. Authors depending on their individual beliefs have tried to create a pattern of the ideal teacher. It also presents as a vision, a concept pf pedeutology as a science.