Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The image of the world presented in the novel by Arkady and Boris Strugatsky Roadside Picnic and its interpretation in the Andrei Tarkovsky’s movie Stalker.

Tytuł:
The image of the world presented in the novel by Arkady and Boris Strugatsky Roadside Picnic and its interpretation in the Andrei Tarkovsky’s movie Stalker.
Obraz świata przedstawionego w powieści Arkadija i Borysa Strugackich Piknik na skraju drogi i jego interpretacja w filmie Andrieja Tarkowskiego pt. Stalker
Autorzy:
Malinowska-Majdak, Patrycja
Słowa kluczowe:
Roadside Picnic, Arkady Strugatsky, Boris Strugatsky, Stalker, Andrei Tarkovsky, science - fiction
Piknik na skraju drogi, Arkadij Strugacki, Boris Strugacki, Stalker, Andriej Tarkowski, science - fiction
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
We wstępie zostały określone źródła i metody dzięki którym dokonano analizy I interpretacji powieści Piknik na skraju drogi A. i B. Strugackich oraz filmu A. Tarkowskiego Stalker, a także przedstawiono ogólny zarys pracy z wyszczególnieniem jej trzech głównych części.W pracy omówiono nie tylko treść poszczególnych dzieł, ale także motywy i idee, którymi kierowali się ich twórcy, ich przesłanie i interpretację dokonaną na podstawie zanalizowanych publikacji. Rozdział pierwszy dotyczy powieści braci Strugackich, zawiera krótką charakterystykę utworu i wyjaśnia różnice między antyutopią, a dystopią. Oprócz tego zostało również zamieszczone streszczenie utworu oraz jego interpretacja wraz z odniesieniem do symboli pojawiających się w tekście powieści.Rozdział drugi traktuje o filmie A. Tarkowskiego Stalker, a także o samej genezie oraz procesie jego powstawania. Zamieszczono w nim również streszczenie fabuły i wyjaśniono znaczenie pojawiających się w nim symboli.W ostatniej części, zestawiono ze sobą obrazy światów, jakie przedstawione zostały w filmie i powieści, a także podjęto się wyjaśnienia różnic, które między nimi występują.

The introduction identifies sources and methods which were necessary to made the analysis and interpretation of the A. and B. Strugatsky’s novel Roadside Picnic and A. Tarkovsky's movie Stalker. There is also presented an overview of the text which contains three main parts.The first part discusses not only about the content of individual works, but also about the author’s motives and ideas, their message and interpretation made on the basis of the analyzed publications. The first chapter is about the novel, it contains a description of the work and explains the differences between “antyutopia” and “dystopia”. In addition, there is also included a summary of the work and its interpretation with reference to the symbols which appear in the text of the novel.The second chapter deals with the film A. Tarkovsky's Stalker, and is about the genesis and the process of its creation. It includes a summary of the story and explains the importance of appearing in the symbols.In the last part, images of worlds which were presented in the film and the novel are summarized together. The text ends with the explanation of the differences which exist between them.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies