Tytuł pozycji:
Nowy nośnik informacji i narzędzie do kreowania wizerunku - fenomen memów internetowych
The aim of this thesis is to describe a growing role of memes in society, with a strong focus on Polish population. It consists of open definition and theme-based segmentation as well as the explanation of causes of “meme phenomenon”. The causes of the phenomenon are –presented by referring e.g. to convergence, constant development of Web 2.0 and users’ preferences. The thesis consists of the analysis of memes as a political tool as well as a tool to create positive/negative image. Research conducted on 100 people allowed to determine how memes affect the society and to prove the negative consequences of their popularity
Celem niniejszej pracy jest ukazanie rosnącej roli memów w społeczeństwie, ze szczególnym uwzględnieniem Polski. Przedstawiono otwartą definicję memu i dokonano ich segmentacji ze względu na tematykę. Zbadano przyczyny fenomenu popularności memów, odwołując się między innymi do konwergencji, stałego rozwoju Web 2.0 oraz preferencji użytkowników. W pracy przeanalizowano również znaczenie memów, jako narzędzia gry politycznej oraz zjawisko budowania przy ich użyciu pozytywnego i negatywnego wizerunku. Badanie ankietowe przeprowadzone na grupie 100 badanych pozwoliło na uzyskanie odpowiedzi na pytanie o wpływ memów internetowych na otoczenie, a także na wykazanie negatywnych konsekwencji ze wzrostu popularności tego nośnika informacji.