Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

„Oficyna Poetów” (1966–1980) – kształtowanie koncepcji redakcyjnej kwartalnika

Tytuł:
„Oficyna Poetów” (1966–1980) – kształtowanie koncepcji redakcyjnej kwartalnika
„Oficyna Poetów” (1966–1980) – forming of the editorial conception of the quarterly
Autorzy:
Wałęga, Judyta
Słowa kluczowe:
Poets and Painters’ Press, emigration, London, editorial work, correspondence, Czesław Miłosz, Aleksander Wat, Adam Czerniawski
Oficyna Poetów i Malarzy, emigracja, Londyn, prace redakcyjne, korespondencja, Czesław Miłosz, Aleksander Wat, Adam Czerniawski
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Kwartalnik literacko-artystyczny „Oficyna Poetów”, wydawany w Londynie w latach 1966–1980, był pierwszym polskim czasopismem emigracyjnym, w którym dokonywała się szeroko pojęta synteza sztuk. Jego redaktorzy, Krystyna i Czesław Bednarczykowie, wśród swoich wstępnych założeń wymieniali też dążenie do zjednoczenia polskiej literatury i stworzenia pomostu między twórczością artystów emigracyjnych a działalnością literatów krajowych.Celem pracy jest omówienie kształtowania się koncepcji redakcyjnej kwartalnika. Autorka szczegółowo przybliża okoliczności powstania i wydawania pisma, przedstawia też działalność redaktorską Bednarczyków i techniki ich pracy. Pomocna okazuje się w tym analiza korespondencji redaktorów „Oficyny…” m.in. z Czesławem Miłoszem, Aleksandrem Watem i Adamem Czerniawskim. Dodatkowo w pracy omówiona została recepcja kwartalnika w kraju i na emigracji.

Literary and artistic quarterly “Oficyna Poetów”, published from 1966 to 1980 in London, was a first Polish emigratory magazine, which included widely understood synthesis of arts. Its editors, Krystyna Bednarczyk and Czesław Bednarczyk, among their initial assumptions, mentioned also aspiration of uniting Polish literature published both in the country and in exile.The aim of this work is to discuss the changes in the editorial conception of the quarterly. The author presents in detail the circumstances of establishment of the magazine and its publishing. She also focuses on discussing the editorial work of Krystyna Bednarczyk and Czesław Bednarczyk and their work techniques The most significant part of the work turns out to be an analysis of the correspondence of the editors of “Oficyna Poetów” with Czesław Miłosz, Aleksander Wat and Adam Czerniawski. The reception of the quarterly both in the country and in exile is also mentioned in the thesis.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies