Tytuł pozycji:
Wykorzystywanie tematyki śmierci w zarządzaniu wizerunkiem instytucji kultury w Polsce
- Tytuł:
-
Wykorzystywanie tematyki śmierci w zarządzaniu wizerunkiem instytucji kultury w Polsce
The use of theme of death in the image management of cultural institutions in Poland
- Autorzy:
-
Foryś, Klaudia
- Słowa kluczowe:
-
cultural institutions, cultural management, exhibitions, image, issues of death, Poland, public relations
instytucje kultury, Polska, problematyka śmierci, public relations, wizerunek, wystawy, zarządzanie kulturą
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy magisterskiej było zbadanie tego, jak w obecnych czasach wygląda zarządzanie wizerunkiem w instytucjach kultury w Polsce, w kontekście wykorzystywania przez nie trudnej i przekraczającej granice tabu tematyki, a także to, jak zabiegi takie wpływają na odbiorców. W sferze stricte badawczej podjęłam się analizy projektów, głównie wystaw stałych i czasowych, podejmujących wątki funeralne, które zrealizowane były na terenie Polski w latach 1996-2016, odnosząc się jednak okazjonalnie także do pokrewnych przedsięwzięć tworzonych na świecie. Praca powstała na podstawie badań jakościowych prowadzonych przeze mnie w polskich instytucjach kultury, a także wśród odbiorców ich oferty kulturalnej. Pokazała ona, że właściwie wykorzystany temat śmierci przyciąga zwiedzających do instytucji i może wpływać na budowanie jej pozytywnego wizerunku.
The main purpose of the paper is to do a research of the situation of image management in cultural institutions in Poland, especially in the context of the use of, still being considered as taboo, the theme of death. This research focuses on the cultural projects, mostly permanent and temporary exhibitions, which undertake funerary issue and took place in Poland, between year 1996 and 2016, occasionally refer to similar enterprises around the world. This paper is based on the results of qualitative research taken in the polish cultural institutions – interviews with workers of set institutions and survey with consumers. In conclusion – for many people death is still very interesting and attractive subject and used skillfully, can not only draw visitors to the institutions, but also have a massive influence in the proces of creation a positive image of them.