Tytuł pozycji:
NOWOCZESNE INSTRUMENTY ZARZĄDZANIA W STRATEGIACH ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTW NA PRZYKŁADZIE BRANŻY HOTELARSKIEJ W KRAKOWIE
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie poszczególnych metod i narzędzi nowoczesnego zarządzania w przedsiębiorstwach usługowych, z uwzględnieniem branży hotelarskiej. Przeprowadzone badania mają na celu sprawdzenie znajomości i wykorzystania nowoczesnych instrumentów zarządzania przez hotelarzy w Krakowie.Całość pracy składa się z czterech części. Rozdział pierwszy przedstawia istotę i znaczenie rozwoju przedsiębiorstwa w kształtowaniu konkurencyjności podmiotu gospodarczego. W rozdziale drugim ukazano miejsce i rolę nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania w strategii rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa. Rozdział trzeci to prezentacja koncepcji badań diagnostycznych i charakterystyki obszaru badawczego. W rozdziale czwartym przedstawia analizę i ocenę zastosowania nowoczesnych narzędzi zarządzania w kształtowaniu rozwoju branży hotelarskiej w Krakowie, przeprowadzoną w oparciu o badania własne. Praca powstała w oparciu o badania literaturowe, źródła internetowe, czasopisma branżowe oraz strony internetowe hoteli.W pracy posłużono się takimi technikami jak: metoda obserwacyjna i monograficzna, ankieta, wywiad przeprowadzony wśród personelu poszczególnych hoteli i analizę przypadku.
The aim of this study is to present the different methods and tools of modern management in service enterprises, including the hospitality industry. The studies are conducted to test the knowledge and use of modern management tools for hoteliers in Krakow.The whole work consists of four parts. The first chapter presents the nature and significance of business development in shaping the competitiveness of the economic entity. In the second chapter is shown the place and the role of modern management concepts and methods in the development strategy of the modern enterprise. The third chapter is a presentation of the concept of diagnostic tests and characteristics of the research area. The fourth chapter presents an analysis and evaluation of the modern management tools aplications in shaping the development of the hospitality industry in Krakow, carried out on the basis of own research.The thesis was based on research literature, Internet sources, trade magazine and websites of hotels.In the thesis was used techniques such as: a method of observation and monographic, questionnaire, interview personnel among the various hotels and a case study.