Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The presidential campaign in Poland in 2015. Quantitative analysis and qualitative analysis of media activity of candidates: Facebook, Twitter, YouTube.

Tytuł:
The presidential campaign in Poland in 2015. Quantitative analysis and qualitative analysis of media activity of candidates: Facebook, Twitter, YouTube.
Kampania prezydencka w Polsce w 2015 roku. Analiza ilościowa i jakościowa aktywności medialnej kandydatów: Facebook, Twitter, YouTube.
Autorzy:
Warszawski, Damian
Słowa kluczowe:
Internet, media społecznościowe, nowe media, social media, wybory, kampania wyborcza, kampania prezydencka, wybory prezydenckie, polityka, Facebook, Twitter, YouTube
Internet, social media, new media, elections, election campaign, presidential campaign, presidential elections, politics, Facebook, Twitter, YouTube
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of this master thesis is to analyze the activity of candidates for the office of President of the Poland Republic in the election campaign in 2015 in social media. The aim of the work and the indication of the role in modern election campaigns play social media. In recent years, social media has become widespread on a massive scale, increasing the number of their users, as well as a growing number of the same social media - there are new channels for virtual communication, and existing ones are becoming more diverse, enriching its offer with new functions and give more opportunities to share the content of communication between users.New media and social media cannot be treated as an addition to traditional media (that is to say the press, radio and television) channels and become increasingly autonomous, with enormous power to influence key events, such as elections for example presidential. The discussions taking place in social media, become a significant voice in the public debate on important issues, and this is undoubtedly a politician and presidential elections.This thesis aims to answer the following research questions: how was as active candidates for the office of President of Poland in social media? Why social media played such a large role during this presidential campaign? How social media influenced the outcome of any of the candidates or second round of elections?The work is divided into two main parts: theoretical part and research part. The first chapter describes the social media, with their characteristics and their role in modern society and how interact with the world of politics. There will be aspects of communication on the Internet, which is becoming more prominent space of public discourse. Another part of the theoretical considerations is to discuss and clarify what is political communication and how to define the election campaign (More specifically, the campaign preceding the presidential election), and what are the mechanisms that govern it.The research material was analyzed both quantitatively and qualitatively, which allowed to draw conclusions and to respond to this relatively young phenomenon of conducting a campaign in social media.

Tematem niniejszej pracy magisterskiej jest analiza aktywności kandydatów na urząd prezydenta RP w kampanii wyborczej w roku 2015 w mediach społecznościowych. Celem pracy zaś wskazanie, jaką rolę we współczesnych kampaniach wyborczych odgrywają media społecznościowe. W ostatnich latach media społecznościowe stały się rozpowszechnione na ogromną skalę, zwiększa się liczba ich użytkowników, tak jak i rośnie liczba samych mediów społecznościowych – pojawiają się nowe kanały umożliwiające wirtualną komunikację, a te już istniejące stają się coraz bardziej różnorodne, wzbogacają swoją ofertę o nowe funkcje i dają więcej możliwości dzielenia się treściami komunikowania między użytkownikami.Nowe media, a więc i media społecznościowe przestają być traktowane jako dodatek do mediów tradycyjnych (za które uważa się prasę, radio i telewizję) i stają się kanałami coraz bardzie autonomicznymi, o ogromnej mocy wpływania na kluczowe wydarzenia, takie jak m.in wybory prezydenckie. Dyskusje, które toczą się w mediach społecznościowych, stają się znaczącym głosem w debacie publicznej na ważne tematy, a takim niewątpliwie jest polityka i wybory prezydenckie.Niniejsza praca magisterska ma na celu znalezienie odpowiedzi na następujące pytania badawcze: jak przedstawiała się aktywność kandydatów na urząd Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej w mediach społecznościowych? Dlaczego media społecznościowe odegrały tak dużą rolę podczas tej kampanii prezydenckiej? W jaki sposób media społecznościowe zaważyły na wyniku któregoś z kandydatów podczas I lub II tury wyborów?Praca dzieli się na dwie zasadnicze części: część teoretyczną i część badawczą. W pierwszym rozdziale opisane są media społecznościowe, z ich cechami i rolą, jaką odgrywają we współczesnym społeczeństwie i to, jak oddziałują na świat polityki. Pojawiają się aspekty związane z komunikacją w Internecie, który staje się coraz bardziej znaczącą przestrzenią dyskursu publicznego. Kolejną częścią teoretycznych rozważań jest omówienie i doprecyzowanie, czym jest komunikowanie polityczne i jak definiować kampanię wyborczą (tu konkretnie kampania poprzedzająca wybory prezydenckie), na czym polegają i jakie rządzą nią mechanizmy.W części badawczej prześledzone zostało krok po kroku, jak poszczególni kandydaci w różnych kanałach komunikacyjnych z grupy mediów społecznościowych – na Facebook’u, Twitterze i YouTube’ie – walczyli o głosy wyborców. Materiał badawczy został zanalizowany zarówno pod względem ilościowym jak i jakościowym, co pozwoliło wyciągnąć wnioski i ustosunkować się do tego stosunkowo młodego zjawiska, jakim jest prowadzenie kampanii wyborczej w mediach społecznościowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies