Tytuł pozycji:
The analysis of electronic marketing tools and their impact on the optimization of the purchasing process on the example of the Reserved brand
This paper aims to present the possibilities of using electronic marketing tools in order to optimize the purchasing process of garments. This paper attempts to describe the purchasing process in the clothing sector and show the characteristics of the selected electronic marketing tools. It also shows how one of the biggest clothing brands Poland uses these tools. The most important part of the work is to present and analyze the results of the study which was carried out on customers by Reserved.This study attempts to answer the question of if electronic marketing tools help to optimize the purchasing process in the clothing sector.
Niniejsza praca ma na celu przedstawienie możliwości wykorzystania narzędzi marketingu elektronicznego w celu optymalizacji procesu zakupowego odzieży. W pracy podjęto próbę opisania procesu zakupowego w sektorze odzieżowym oraz przedstawiono cechy charakterystyczne wybranych narzędzi marketingu elektronicznego. Pokazano również w jaki sposób wykorzystuje powyższe narzędzia jedna z największych marek odzieżowych w Polsce.Najważniejszą częścią pracy jest przedstawienie i analiza wyników badania, przeprowadzonego na klientach marki Reserved. W badaniu tym podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, czy narzędzia marketingu elektronicznego wpływają na optymalizację procesu zakupowego odzieży.