Tytuł pozycji:
Alcohol advertising in the European and Polish law
Celem pracy jest kompleksowe ukazanie problematyki reguł prowadzenia reklamy napojów alkoholowych w prawie polskim, zawierające również przedstawienie zagadnienia reklamy napojów alkoholowych w Internecie. Ponadto, praca niniejsza ukazuje przedmiotową problematykę przez pryzmat prawa unijnego, zwłaszcza w kontekście orzecznictwa Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości oraz zawiera próbę podjęcia oceny polskich przepisów w rzeczonym obszarze przez pryzmat zgodności z prawem pierwotnym Unii Europejskiej. W pracy zostały ponadto wyartykułowane zagadnienia, które w ocenie Autora wymagają interwencji ustawodawcy, polegającej albo na zmianie przepisów prawnych albo też uregulowaniu kwestii pozostawionych dotychczas poza zakresem normowania ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
The core subject of the thesis is complex demonstration of rules that apply to alcohol advertisement in polish law. The matter of alcohol advertisement on the internet is widely presented. Above all, the thesis is to demonstrate issues connected to advertisement in the scope of european law, mainly connected to the ECJ case-law. The dissertation raises questions, which according to the author, require legislative action in order to change existing laws and regulate issues that have been left out by the legislator.