Tytuł pozycji:
Wykorzystanie mediów społecznościowych w pozyskiwaniu dzieł artystów oraz zarządzanie projektami charytatywnymi na przykładzie Szlachetnej Paczki - przedsięwzięcia organizowanego przez Stowarzyszenie Wiosna
Celem pracy jest przyjrzenie się działaniom przedsięwzięcia Szlachetna Paczka, w zakresie zarządzania relacjami z użytkownikami, przy pomocy serwisów społecznościowych. „Sztuka Teraz” – nowy projekt charytatywny Szlachetnej Paczki to wydarzenie, które ma na celu pozyskanie dzieł artystów na aukcję charytatywną, połączoną z wystawą w Muzeum Narodowym w Krakowie. Ponieważ jest to pierwsza edycja projektu „Sztuka Teraz”, w pracy licencjackiej będą brane pod uwagę zarówno mocne, jak i słabe strony projektu. Podstawowe pytanie, jakie towarzyszy podjętym tu rozważaniom, to czy media społecznościowe są skuteczne przy realizacji i zarządzaniu projektem? Case study oraz ankiety pozwolą udzielić odpowiedzi na pytania, dotyczące organizacji oraz rezultatów pracy Stowarzyszenia Wiosna, nad jego nowym projektem „Sztuka Teraz”. Wybór tematu pracy to efekt wieloletnich zainteresowań Autorki, która ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Sztuk Pięknych w Krakowie (system sześcioletni), uzyskując dyplom plastyka, potwierdzający zdobyte umiejętności i wiedzę, z zakresu historii sztuki. Dzięki znajomym z kręgu sztuki, Autorka zdaje sobie sprawę z tego, jak wiele trudności napotykają młodzi, poszukujący własnej drogi twórczej; jak trudne są początki, przy obieraniu drogi własnej kariery. „Sztuka Teraz” to przedsięwzięcie, mające na celu wypromowanie twórczości młodych artystów, przy jednoczesnym wspieraniu tych członków społeczeństwa, którzy z różnych względów cierpią niedostatek. Te względy zdecydowały o udziale Autorki w projekcie, w roli kuratora. Na podkreślenie zasługuje fakt, że wydarzenie „Sztuka Teraz” jest pierwszą taką inicjatywą w Polsce – stworzoną przez organizację charytatywną (Stowarzyszenie Wiosna), we współpracy z Instytucją Kultury (Muzeum Narodowe w Krakowie).
The main topic of this thesis is to analyse and observe the art initiative called Szlachetna Paczka , especially the users relations management using social media. „Sztuka Teraz” – the new charity project under the governance of the „Szlachetna Paczka” is an event, which aims to collect as many artworks as possible for charity auction. Artworks which collected during that action are presented later on in National Museum in Krakow. „Sztuka Teraz” is the first edition of the mentioned above project therefore this bachelor thesis considers strong points and weaknesses of the project. The main question to be asked is „are the social media efficient by managing and realizing the project”? The case study as well as the survey will lead to providing the answer regarding the „Wiosna” Society work and efficiency results. The topic choice of the Bachelor Thesis is based on author’s long term interests, graduation from Art high School (6 years system) in Krakow as well as on becoming the degree in art - confirming author’s knowledge and skills on the art history field. Based on circle of friends and contacts in the „Arts world” the author knows how difficult that is to start up their owns artistic way. „Sztuka Teraz” it’s an initiative that promotes the young artists and support them as well financially, especially those based on various life scenarios experience poverty. Above provided arguments made the author decide to participate in the project as the event Curator. It has be to emphasised that „Sztuka Teraz” is the first initiative of this type in Poland. It is created by charity organisation („Wiosna” Society) in co-operation with the Institute of culture (National Museum in Krakow).