Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Knowledge management in a company on the example of a chosen non-public health care facility

Tytuł:
Knowledge management in a company on the example of a chosen non-public health care facility
Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie na przykładzie wybranego zakładu NZOZ.
Autorzy:
Krajczok, Agata
Słowa kluczowe:
zarządzanie wiedzą – pracownicy wiedzy – szpital
knowledge management – knowledge workers - hospital
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Poniższa praca magisterska zajmuje się zagadnieniem zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie na przykładzie wybranego zakładu NZOZ. Pierwsza część pracy skupia się na aspekcie teoretycznym: definicjach wiedzy dostępnych w literaturze, charakterystyce pracowników wiedzy i ich podziale na kategorie oraz roli kultury organizacyjnej w zarządzaniu wiedzą jako procesie. Przedstawione zostały również przykładowe modele zarządzania wiedzą (również w placówkach medycznych), jakie można znaleźć w literaturze. Druga część pracy przedstawia i analizuje wyniki badań uzyskane po przeprowadzeniu ankiety w szpitalu w Rydułtowach. Ankieta została przeprowadzona z udziałem 50 pracowników, jej celem było określenie kondycji i stosunku do zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie. Ankietowani odpowiedzieli na 17 pytań, a ich odpowiedzi dowodzą między innymi znacząco niskiej świadomości na temat procesu zarządzania wiedzą wśród zatrudnionych.

The below given master’s paper focuses on the topic of knowledge management in a company on the example of a chosen non-public health care facility. The first part of the paper in mainly concerned with the theoretical aspect of the topic: the definitions of knowledge that can be found in literature, characteristics of employees that can be called knowledge workers, the categories they can be divided into and lastly, the role of the organizational culture in the knowledge management as a process. The paper also presents few chosen models of knowledge management that can be found in literature (among them also two that are incorporated in medical facilities). On the other hand, the second part of the paper presents and analyses the results of a survey conducted in a hospital in Rydułtowy. The survey was conducted with 50 employees and its aim was to assess the state and the attitude towards knowledge management in the hospital. The surveyed were asked to answer 17 questions and their answers can be summed up as proving significant lack of awareness regarding the knowledge management process among employees.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies