Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Around cyberspace. The analysis of novels by Sergey Lukanenko “Labirynth of Reflections” and “False Mirros”, Ernest Cline “Ready Player One” and Jacek Dukaj “The Old Axolotl”

Tytuł:
Around cyberspace. The analysis of novels by Sergey Lukanenko “Labirynth of Reflections” and “False Mirros”, Ernest Cline “Ready Player One” and Jacek Dukaj “The Old Axolotl”
Wokół cyberprzestrzeni. Analiza powieści Siergieja Łukianienki "Labirynt odbić" i "Fałszywe lustra", Ernesta Clinea "Player One" oraz Jacka Dukaja "Starość aksolotla"
Autorzy:
Dinh Ngoc, Patrycja
Słowa kluczowe:
fantastyka naukowa, cyberpunk, cyberspace, rzeczywistość wirtualna, utopia, dystopia, posthumanizm, transhumanizm
science fiction, cyberpunk, cyberprzestrzeń, virtual reality, utopia, dystopia, posthumanism, transhumanism
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The dissertation is a comparative analysis of cyberpunk novels by Sergey Lukanenko (Labirynth of Reflections, False Mirrors), Ernest Cline (Ready Player One) and Jacek Dukaj (The Old Axolotl). The paper is composed of four main chapters, each of them dealing with different matters related to cyberspace such as: virtual reality, immersion, Baudrillard’s simulacra, utopia, dystopia and post- or transhumanism. The author focuses on these aspects of virtuality which are the most attractive for the characters but at the same time exert destructive influence upon them. The aim of the work is also to point out how cyberpunk novels take up the subject of contemporary technological progress and what possible future problems they anticipate

Tematem niniejszej pracy jest komparatystyczna analiza powieści cyberpunkowych Siergieja Łukianienki (Labirynt odbić, Fałszywe lustra), Ernesta Cline’a (Player One) oraz Jacka Dukaja (Starość aksolotla). Praca składa się z czterech głównych rozdziałów, w których omówione zostają różne zagadnienia dotyczące cyberprzestrzeni: rzeczywistość wirtualną, imersję, teorię symulakrów Baudrillarda, utopię, dystopię oraz post- czy też transhumanizm. Autorka skupia się na tych aspektach wirtualności, które są dla bohaterów powieści najbardziej atrakcyjne, a zarazem niebezpieczne czy nawet destrukcyjne. Celem pracy jest również wskazanie, w jaki sposób literatura cyberpunkowa podejmuje tematykę związaną z obserwowanym współcześnie postępem technologicznym oraz jakie możliwe problemy przewiduje.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies