Tytuł pozycji:
Comparative advertising in the light of the Act on Combating Unfair Competition
- Tytuł:
-
Comparative advertising in the light of the Act on Combating Unfair Competition
Reklama porównawcza w świetle ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
- Autorzy:
-
Gołuch, Damian
- Słowa kluczowe:
-
reklama, reklama porównawcza, Ustawa o Zwalczaniu Nieuczciwej Konkurencji, czyn nieuczciwej konkurencji, przedsiębiorca, konsument, konkurent, porównanie, towary i usługi,
advertisement, comparative advertising, The Act on Combating Unfair Competition, entrepreneur, consumer, competitor, comparison, goods and services
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the first chapter of the work, the most important definitions in the field of advertising, comparative advertising with its types and the act of unfair competition were agreed. We will also find out how the EU Directive affected the Act on Combating Unfair Competition. These issues form the basis for understanding the further part of the discussed topic.The second chapter is the most important part of the topic discussed. The issues contained in it show step by step how the legislator regulates the principles of applying comparative advertising. This chapter also discusses additional issues such as: comparative advertising related to the special offer, and comparative advertising and the protection of collective consumer interests.The third chapter of this work entirely presents the case-law in the field of comparative advertising. Situations were presented where entrepreneurs used comparative advertising that did not meet the conditions contained in the Act. It was misleading or was presented in an unreliable manner, as well as a prohibited logo and trademark of another entrepreneur. These judgments have an informative function for other entrepreneurs to know how to properly apply comparative advertising.
W pierwszym rozdziale pracy umówione zostały najważniejsze definicje z zakresu reklamy, reklamy porównawczej wraz z jej rodzajami, oraz czynu nieuczciwej konkurencji. Znajdziemy tam również w jaki sposób dyrektywa Unijna wpłynęła na Ustawę o Zwalczaniu Nieuczciwej Konkurencji. Zagadnienia te stanowią podstawę do zrozumienia dalszej części omawianego tematu.Rozdział drugi stanowi najważniejszą część omawianego tematu. Zawarte w nim zagadnienia, przedstawiają krok po kroku w jaki sposób ustawodawca reguluje zasady stosowania reklamy porównawczej. W tym rozdziale omówione zostały również dodatkowe zagadnienia takie jak: reklama porównawcza związana z ofertą specjalną, oraz reklama porównawcza a ochrona zbiorowych interesów konsumenta.Trzeci rozdział omawianej pracy w całości przedstawia orzecznictwo z zakresu reklamy porównawczej. Przedstawione zostały sytuacje, gdzie przedsiębiorcy stosowali reklamą porównawczą, która nie spełniała warunków zawartych w ustawie. Wprowadzała w błąd lub była przedstawiona w sposób nierzetelny, a także zostało wykorzystane w sposób niedozwolony logo i znak towarowy innego przedsiębiorcy. Orzeczenia te mają funkcję informacyjną dla innych przedsiębiorców, aby wiedzieli jak należycie trzeba stosować reklamę porównawczą.