Tytuł pozycji:
Wroniec by Jacek Dukaj as school reading in VIII grade of primary school
Praca stanowi próbę wykorzystania powieści "Wroniec" Jacka Dukaja na lekcjach języka polskiego w klasie VIII szkoły podstawowej. W rozdziale pierwszym prezentuję sylwetkę autora oraz najważniejsze recenzje dotyczące omawianej powieści. Rozdział drugi to analiza i interpretacja Wrońca przez pryzmat baśniowości, a także próba pokazania w jaki sposób dziecko odbiera wydarzenia, których nie rozumie. Kolejna część pracy stanowi opracowanie powieści na gruncie polonistycznym. Pojawiają się tutaj dwa etapy lektury - podejście emocjonalne i intelektualne, do których przyporządkowane są odpowiednie scenariusze lekcji.
The thesis focuses on the topic school reading Wroniec by Jacek Dukaj. In the first chapter I present the author's work and the most important reviews of the novel. The second chapter is the analysis and interpretation of the Wroniec as a fairy tale. The next part of the work is the development of a novel on the ground of school reading. Here are two stages of reading - an emotional and intellectual approach to which appropriate lesson scenarios are assigned.