Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mission of cultural institution in the digital age based on an example of Zachęta National Gallery of Art

Tytuł:
Mission of cultural institution in the digital age based on an example of Zachęta National Gallery of Art
MISJA INSTYTUCJI KULTURY W DOBIE CYFRYZACJI NA PRZYKŁADZIE ZACHĘTY NARODOWEJ GALERII SZTUKI
Autorzy:
Żurawska, Maria
Słowa kluczowe:
GALERIA SZTUKI – MISJA – DIGITALIZACJA – DIGITALIZACJA ORGANIZACJI KULTURY
ART GALLERY – MISSION – DIGITIZATION – DIGITIZATION OF CULTURAL ORGANIZATION
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this thesis is to determine if and to what extant Zachęta National Art Gallery changed the ways of realizing its mission in the digital era. A tool which allowed to receive an answer were open interviews conducted with employees involved in organization of documentational activities, educational activities, promotion and communication team and collection and inventory department. The first chapter focuses on issues such as humanistic management, mission and digitization in cultural institutions. The second chapter describes activities realized by Zachęta National Art Gallery before and after transition to the digital age. The third and final chapter introduces analysis and research conclusions. The most important conclusion is that the mission of Zachęta hasn't changed in the digital age but digitization provided new tools to make realization of mission easier.

Niniejsza praca ma na celu odpowiedzieć na pytanie, czy i w jakim stopniu digitalizacja wpłynęła na działalność Zachęty Narodowej Galerii Sztuki. Narzędziem, które pozwoliło uzyskać tę odpowiedź były wywiady otwarte, które zostały przeprowadzone z pracownikami działu dokumentacji, edukacji, komunikacji i promocji oraz zbiorów i inwentarzy. W pierwszym rozdziale pracy zostały omówione pojęcia zarządzania humanistycznego, misji oraz digitalizacji w organizacjach kultury. Drugi rozdział poświęcony został charakterystyce działań podejmowanych przez Zachętę Narodową Galerię Sztuki przed i po zaistnieniu w nowej rzeczywistości cyfrowej. Trzeci rozdział przedstawia analizę i wnioski z badań. Najważniejszym wnioskiem uzyskanym na ich podstawie jest fakt, iż pierwotny kształt misji nie zmienił się, a digitalizacja dostarczyła nowych narzędzi usprawniających jej realizację.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies