Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola mediów w polityce zagranicznej USA oraz kampanii wyborczej Baracka Obamy

Tytuł:
Rola mediów w polityce zagranicznej USA oraz kampanii wyborczej Baracka Obamy
The role of the media in US foreign policy and the election campaigns of Barack Obama
Autorzy:
Konstanty, Matylda
Słowa kluczowe:
Media, Barack Obama, Stany Zjednoczone, polityka zagraniczna, kampania wyborcza
Media, Barack Obama, United States, foreign policy, election campaign
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca dotyczy analizy wpływu mediów na politykę zagraniczną Stanów Zjednoczonych oraz na kampanie wyborcze kandydata na prezydenta Baracka Obamy. W celu uzyskania pełnej analizy przedmiotu badawczego, została zastosowana metoda historyczna, jak również porównawcza wraz z analizą treści. Szczególnie w środowisku naukowym zauważa się ogromne znaczenie wpływu mediów na politykę, zwłaszcza zagraniczną, jak i na społeczeństwo. W pracy został poruszony problem efektów CNN i Youtube, które polegają na konieczności decydentów do szybkiego i skutecznego reagowania na wydarzenia spowodowane ciągła transmisją wydarzeń na całym świecie. Przez rozwój technologii komunikacyjnej, stworzenie interaktywnych platform, umożliwiając łatwą komunikację i przepływ informacji, politycy są zmuszeni do zmiany swojej działalności oraz adaptacji do nowych wyzwań. Można zauważyć, że media informacyjne i proces kształtowania polityki zagranicznej wpływają na siebie koherentnie, zarówno w znaczeniu bezpośrednim jak i pośrednim. Szczegółowo został omówiony temat udanego wykorzystania środków masowego przekazu, a zwłaszcza mediów społecznościowych przez Baracka Obamę podczas prowadzonych kampanii wyborczych. Strategia została zbudowana na sile Internetu, dzięki czemu, postrzegany jako niekonwencjonalny kandydat Partii Demokratycznej - Afroamerykanin z muzułmańskim drugim imieniem, osiągnął zamierzony cel, zostając 44 Prezydentem Stanów Zjednoczonych.

The thesis is based on an examination of the media’s influence on US foreign policy and Barack Obama’s election campaigns. In order to obtain the best results, I have used the historical as well as the comparative method with the analysis of the content. The influence of the media on politics and its great importance are perceived especially by the scientific community. The work has addressed the issue of the CNN and Youtube effects, which rely on the obligation of authorities to respond quickly and effectively to the popular events caused by their continuous broadcast around the world. Through the development of communication technology, the creation of interactive platforms, enabling easy communication and quick flow of information, politicians are forced to change their activities and adapt to the new challenges. By bringing the subject closer to the reader, it can be noticed that media and the process of shaping foreign policy affect each other, both directly and indirectly. The great example of the successful use of mass media, in particular social media, is the Barack’s Obama and his team strategy during the electoral campaign. They have concentrated on the power of Internet and in the end, the rather unconventional candidate of the Democratic Party, as an African American with a Muslim second name, achieved his intended goal and became the 44th President of the United States.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies