Tytuł pozycji:
ANALIZA WPŁYWU REKLAMY NA PODEJMOWANIE DECYZJI ZAKUPOWYCH W SEKTORZE KOSMETYCZNYM
Celem pracy jest omówienie wpływu reklam na decyzje zakupowe konsumentów w sektorze kosmetycznym. Badaniu zostali poddani mieszkańcy województwa małopolskiego. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą ankiety internetowej. Szczegółowej analizie poddana została opinia respondentów na temat wpływu reklam, z różnych kanałów, na swoje decyzje zakupowe. Badanie pozwoliło stwierdzić, że elementy dźwiękowe w reklamie są ważnym elementem, który w sposób istotny wpływa na podjęcie decyzji podczas zakupów. Wyniki badania ukazują również, że płeć konsumentów ma spore znaczenia przy podejmowaniu tego typu decyzji. Ponadto respondenci odpowiadając na pytania ankietowe stwierdzili, że ważnym elementem w reklamie z sektora kosmetycznego jest jakość reklamowanych produktów lub usług. Analiza odpowiedzi respondentów zweryfikowała, że wpływ reklam z sektora kosmetycznego na decyzje zakupowe konsumentów istnieje, a największy wpływ mają reklamy telewizyjne.
This paper describes influence on shopping decisions in cosmetic sector. Inhabitants of Lesser Poland voivodeship have been subjected to the test in the form of online survey. Responses on the influence of advertisements on them shopping decisions have been analysed in detail. Results of experiment showed that sex of the consumer and sound effects placed in advertisement are important elements which has significant influence on decision during shopping. Moreover respondents answered that quality of products or services is also important factor. Analysis of all responses confirmed that advertisement in cosmetics sector and especially TV advertisement has curical influence of consumers decisions.