Tytuł pozycji:
Manipulation in new media on the example of the page Hidden Therapies - Jerzy Zięba
- Tytuł:
-
Manipulation in new media on the example of the page Hidden Therapies - Jerzy Zięba
Manipulacja w nowych mediach na przykładzie strony Ukryte Terapie - Jerzy Zięba
- Autorzy:
-
Jankowska, Konstancja
- Słowa kluczowe:
-
manipulation, new media, internet, alternative medicine, health, social media, persuasive communication
manipulacja, nowe media, internet, medycyna alternatywna, zdrowie, media społecznościowe, komunikowanie perswazyjne
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy dyplomowej było zbadanie treści w nowych mediach pod kątem obecności technik manipulacyjnych i chwytów erystycznych. Jako przykład posłużyła strona na Facebooku Ukryte Terapie-Jerzy Zięba.Praca została podzielona na 3 rozdziały: teoretyczny, metodologiczny i analityczny. W pierwszym rozdziale niniejszej pracy – teoretycznym – przedstawiono zarys dotyczący rodzajów komunikowania, perswazji i rodzajów manipulacji. Drugi rozdział opisuje przedmiot badań oraz zastosowaną metodę badawczą. Tematem rozdziału trzeciego jest analiza treści wpisów na stronie Ukryte Terapie-Jerzy Zięba na portalu Facebook. Trzeci rozdział opisuje w dwóch podrozdziałach dwa typy wpisów: tekstowe i filmowe.
The purpose of present diploma thesis was to study the content of new media in terms of the presence of manipulation techniques and eristic tricks. The Facebook page Hidden Therapies-Jerzy Zięba was used as an example.The work was divided into three chapters: theoretical, methodological and analytical. In the first chapter of this thesis - theoretical - an outline of the types of communication, persuasion and types of manipulation is presented. The second chapter describes the subject of research and the applied research method. The subject of the third chapter is the analysis of the content of posts on the website of Hidden Therapies-Jerzy Zięba on Facebook. The third chapter describes in two subsections two types of posts: text and film.