Tytuł pozycji:
Kreowanie wizerunku medialnego sportowca w reklamie na przykładzie Roberta Lewandowskiego
- Tytuł:
-
Kreowanie wizerunku medialnego sportowca w reklamie na przykładzie Roberta Lewandowskiego
Creating the media image of an athlete in advertising based on the example of Robert Lewandowski
- Autorzy:
-
Ksel, Ewelina
- Słowa kluczowe:
-
advertising, advertising campaign, sport, athlete, image, image of an athlete, football, Robert Lewandowski, marka
reklama, kampania reklamowa, sport, sportowiec, wizerunek, wizerunek sportowca, piłka nożna, Robert Lewandowski, brand
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The work entitled "Creating the media image of an athlete in advertising based on the example of Robert Lewandowski" consists of five chapters. The first two chapters describe the theory of advertising, advertising campaigns and the image of an athlete. The third chapter contains a detailed description of 16 advertising campaigns in which Robert Lewandowski took part. In the fourth chapter, I described the methods and research tools that I used. I presented the hypotheses and the research material. The fifth chapter contains a detailed analysis of selected aspects of advertising campaigns. I chose this topic because I have been interested in sport since I was a child, observing Robert Lewandowski's career for many years. I am curious how he is building his image. The work was created in order to get answers to research questions. I asked a few detailed questions that helped me find the answer to the question above:-In what kind of environment was displayed by Robert Lewandowski?-How does his actions influence his image?-What role is Robert Lewandowski most often represented in?-With whom does Robert Lewandowski most often appear?-What character traits does he have?Based on the main research question, my hypothesis is: Advertising campaigns in which Robert Lewandowski takes part allow him to look at him as an ordinary man who in his life does not only pursue football successes.They show him as a person with a distance to himself, not just a ruthless professional on the pitch.I added 5 additional hypotheses:- Robert Lewandowski is shown mainly on the pitch.-The player's activities are planned.-He is most often presented as a football player.-The captain of the Polish football team in the campaigns usually appears alone.-The creators of advertising campaigns, in which Robert Lewandowski appeared, attribute his confidence to him.The research material that I used in my work are: the official profile of the player, and the brands he advertises on Facebook and Instagram, advertising spots on television and the Internet, and 16 advertising campaigns with the participation of Robert Lewandowski.At work, I used the method of analyzing the content of advertising campaigns.
Praca o tytule "Kreowanie wizerunku medialnego sportowca w reklamie na przykładzie Roberta Lewandowskiego" składa się z pięciu rozdziałów. Pierwsze dwa rozdziały poruszają kwestie teoretyczne dotyczące reklamy, kampanii reklamowych oraz wizerunku sportowca. Trzeci rozdział zawiera szczegółowy opis 16 kampanii reklamowych w których wziął udział Robert Lewandowski, do którego dołączone są fotografie. W czwartym rozdziale opisałam metody oraz narzędzia badawcze, które wykorzystałam. Przedstawiłam hipotezy oraz materiał badawczy. Piąty rozdział zawiera szczegółową analizę wybranych aspektów kampanii reklamowych pod kątem wizerunku Roberta Lewandowskiego. Postanowiłam zająć się tym tematem ponieważ od dziecka interesuje się sportem, od wielu lat obserwuje karierę Roberta Lewandowskiego, oraz sposób w jaki buduje swój wizerunek. Praca powstała w celu uzyskania odpowiedzi na postawione pytania badawcze. Głównym problemem badawczym jest: W jaki sposób kampanie reklamowe w których występuje Robert Lewandowski wpływają na jego wizerunek? Postawiłam kilka pytań szczegółowych, które pomogły mi odnaleźć odpowiedź na pytanie postawione powyżej:-W jakim środowisku w kampaniach reklamowych ukazywany jest Robert Lewandowski?-W jaki sposób działania kapitana reprezentacji Polski wpływają na jego wizerunek?-W jakiej roli najczęściej jest przedstawiany Robert Lewandowski?-Z kim najczęściej występuje Robert Lewandowski?-Jakie cechy charakteru są mu przypisywane przez twórców kampanii reklamowych?W oparciu o główne pytanie badawcze postawiłam hipotezę która mówi, że : Kampanie reklamowe w których udział bierze Robert Lewandowski pozwalają spojrzeć na niego jak na zwyczajnego człowieka, który w swoim życiu nie goni wyłącznie za sukcesami piłkarskimi. Pokazują go jako osobę z dystansem do siebie, a nie tylko bezwzględnego profesjonalistę na boisku. Biorąc pod uwagę pytania szczegółowe, postawiłam 5 dodatkowych hipotez: -Robert Lewandowski jest przedstawiany głównie w naturalnym dla niego środowisku – boisku. -Działania Roberta Lewandowskiego oraz jego sztabu wyglądają na starannie zaplanowane, podejmując się udziału w wielu kampaniach (przede wszystkim społecznych) dał się poznać jako ciepły, dobry człowiek, a nie jedynie surowa maszyna z boiska.- Robert Lewandowski najczęściej przedstawiany jest jako piłkarz.- Kapitan reprezentacji Polski w piłce nożnej w kampaniach pojawia się zazwyczaj sam.- Twórcy kampanii reklamowych, w których wystąpił Robert Lewandowski przypisują mu przede wszystkim pewność siebie.Materiałem badawczym, który wykorzystałam w swojej pracy są: oficjalny profil piłkarza, oraz marek, które reklamuje na Facebooku i Instagramie, spoty reklamowe w telewizji oraz internecie oraz 16 kampanii reklamowych z udziałem Roberta Lewandowskiego.W pracy wykorzystałam metodę analizy treści kampanii reklamowych.