Tytuł pozycji:
The ability of enterprises to create socially responsible activities
This paper presents basic issues related to corporate social responsibility (CSR), with particularemphasis on aspects related to environmental protection. In addition, selected CSR tools used byenterprises in implementing this concept were discussed. The theory of stakeholders was recalledand the moral behavior of managers was discussed. A critical approach to the CSR concept is alsopresented. Then an analysis was carried out, which indicated that environmental protectionmeasures do not exclude the pursuit of multiplication of profits and can bring significant benefits tothe enterprise.
W niniejszej pracy przedstawiono podstawowe zagadnienia związane ze społecznąodpowiedzialnością biznesu (corporate social responsibility – CSR), kładąc szczególny nacisk naaspekty związane z ochroną środowiska. Ponadto omówiono wybrane narzędzia CSRwykorzystywane przez przedsiębiorstwa we wdrażaniu tej koncepcji. Przywołano teorięinteresariuszy oraz omówiono moralne zachowania menedżerów. Przedstawiono również podejściekrytyczne do koncepcji CSR. Następnie dokonano analizy, która wskazała, że działania w ramachochrony środowiska nie wykluczają dążeń do pomnażania zysków i mogą przynieśćprzedsiębiorstwu istotne korzyści.