Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Comparison of subjective assessment of spine pain in school students participating and not participating in physical education lessons in the context of lifestyle

Tytuł:
Comparison of subjective assessment of spine pain in school students participating and not participating in physical education lessons in the context of lifestyle
Porównanie subiektywnej oceny bólu kręgosłupa u młodzieży szkolnej uczestniczącej i nieuczestniczącej w lekcjach wychowania fizycznego w kontekście stylu życia
Autorzy:
Lichoń, Magdalena
Słowa kluczowe:
kręgosłup, bóle funkcjonalne, młodzież, bóle kręgosłupa, terapia, leczenie
spine, functional pains, young people, backache, therapy, treatment
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The work presents the problem of occurrence among the young, aged 16 to 19 years, functional pain of the spine. The risk factors for this disease were examined and the impact on participation of physical education classes on the spine of young people was assessed. In order to carry out a thorough analysis, a questionnaire containing 44 questions was used and was carried out in high school, technical school and vocational school. The work includes both a detailed analysis of the problem based on current scientific positions as well as the characteristics of therapeutic and diagnostic procedures, the effects of therapy and conclusions from the student's form.

Praca prezentuje problematykę występowania wśród młodzieży w wieku od 16 do 19 lat, bólów funkcjonalnych kręgosłupa. Zostały zbadane czynniki ryzyka występowania tego schorzenia oraz oceniono, jaki wpływ na ewentualność wystąpienia bólów kręgosłupa młodych ludzi, ma uczestnictwo w zajęciach wychowania fizycznego. W celu dokładnej analizy posłużono się ankietą zawierającą 44 pytania i przeprowadzono ją w szkole średniej, technikum oraz szkole zawodowej. Praca obejmuje zarówno szczegółową analizę problemu w oparciu o aktualne pozycje naukowe jak i charakterystykę postępowania leczniczego i diagnostycznego, efekty terapii oraz wnioski z przeprowadzonego wśród uczniów formularza.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies