Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Conflicts in the organization and the methods of solving them.

Tytuł:
Conflicts in the organization and the methods of solving them.
Konflikty w organizacji i metody ich rozwiązywania.
Autorzy:
Polak, Aneta
Słowa kluczowe:
Słowa kluczowe : efektywny – konflikt – metody – nieefektywne – rozwiązywanie
Keywords: effective – conflict – method – ineffective - solving
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the work is to discuss the problems of conflicts in the organization and methods of solving them. The conflict between the two departments in the Maspex Wadowice Group was analyzed. The sources of the conflict, its course and methods of solving the problematic situation have been described. During the conflict, effective and ineffective methods of solving conflict situations were applied. The employees used such ineffective strategies as: Ignoring, Delaying, Peaceful Coexistence, Arbitration, and Fight. The effective strategy that allowed the end of the dispute was the use of the One Text Procedure technique. Due to, the procedure of cooperation between the Foreign Customer Service Department and the Export Department was adopted. The method was used with the help of a mediator. The procedure allowed to define the clear responsibilities of each party, and took into account the requirements and interests of each department. In the initial phase of the conflict there were not effective action of managers. There were not open communication and cooperation between departments and managers also.

Celem pracy jest omówienie problematyki konfliktów w organizacji i metod ich rozwiązywania. Analizie poddany został konflikt między dwoma działami w firmie Grupa Maspex Wadowice. Opisane zostały źródła konfliktu, jego przebieg i metody rozwiązania sytuacji problemowej. W trakcie konfliktu zostały zastosowane efektywne i nieefektywne metody rozwiązywania sytuacji konfliktowych. Pracownicy stosowali takie strategie nieefektywne jak: Ignorowanie, Odwlekanie, Pokojowe współistnienie, Arbitraż, Walka. Strategią efektywną, która pozwoliła na zakończenie sporu, było użycie techniki Procedury jednego tekstu. Dzięki niej została uchwalona Procedura współpracy między Działem Obsługi Klienta Zagranicznego, a Działem Exportu. Metoda została zastosowana przy pomocy mediatora. Procedura pozwoliła na określenie jasnego zakresu obowiązków każdej z stron oraz uwzględniła ona potrzeby i interesy każdego z działów. W początkowej fazie konfliktu zabrakło skutecznego działania kierowników. Nie było również otwartej komunikacji i współpracy między działami i kierownikami.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies