Tytuł pozycji:
Formy promocji organizacji pozarządowych na przykładzie Stowarzyszenia Otwarte Klatki
- Tytuł:
-
Formy promocji organizacji pozarządowych na przykładzie Stowarzyszenia Otwarte Klatki
Methods of promotion of non-governmental organizations. A case study of the Open Cages Association
- Autorzy:
-
Kostecka, Olga
- Słowa kluczowe:
-
promocja, promocja mix, komunikacja marketingowa, reklama, public relations, marketing społeczny, reklama społeczna, kampania społeczna, organizacje pozarządowe, trzeci sektor, NGO
promotion, promotion mix, marketing communication, advertising, public relations, social marketing, social advertising, social campaign, non-governmental organizations, third sector, NGO
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Organizacje pozarządowe stanowią podstawę funkcjonowania społeczeństwa obywatelskiego. Integrują obywateli, angażują ich w troskę o dobro wspólne i wprowadzają istotne zmiany społeczne. Aby jednak ich działalność była skuteczna, niezbędne okazuje się zdobycie poparcia społecznego. Obywatele muszą więc wiedzieć o ich aktywności oraz możliwych sposobach udzielenia wsparcia. Dlatego organizacje pozarządowe powinny na bieżąco informować opinię publiczną o swoich działaniach. Jednak niedobór środków finansowych w trzecim sektorze sprawia, że zakres możliwych do wykorzystania narzędzi promocji jest zazwyczaj znacznie węższy niż w przypadku generujących zyski przedsiębiorstw. Ponadto celem organizacji pozarządowych nie jest sprzedaż produktu lub usługi, lecz popularyzacja pewnej społecznie pożądanej idei. Celem niniejszej pracy jest więc ukazanie zakresu środków promocji, które mogą zostać wykorzystane przez podmioty trzeciego sektora. W części teoretycznej znalazły się informacje na temat promocji i wchodzących w jej skład instrumentów, takich jak reklama, promocja sprzedaży, sprzedaż osobista, public relations i marketing bezpośredni. Omówione zostały także zasady funkcjonowania organizacji pozarządowych oraz specyfika ich promocji, w której istotną rolę odgrywają reklama społeczna, public relations oraz aktywność w mediach społecznościowych. Część badawcza poświęcona została szczegółowej analizie form promocji wykorzystywanych przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, organizację pozarządową walczącą o prawa zwierząt.
Non-governmental organizations are the foundation of civil society. They unite citizens, they engage them in concern for the common weal and they introduce significant social changes. However, if they want their activity to be effective, it is necessary for them to gain social support. Citizens need to be aware of their activity as well as the possible ways of providing support. Therefore, non-governmental organizations should inform the public about their activities on an ongoing basis. However, due to insufficient funds in the third sector, their range of possible promotion tools might be much narrower than the one used by profitable enterprises. Furthermore, their goal is not to sell a product or service, but to popularize a socially desirable idea. The purpose of this thesis is to present the scope of promotion techniques that might be used by third sector entities. The theoretical part includes information regarding promotion and its components, such as advertising, sales promotion, personal selling, public relations and direct marketing. The operating rules of non-governmental organizations and the specificity of their promotion were also discussed, along with the importance of social advertising, public relations and social media marketing. The research part is devoted to an extensive analysis of promotional tools used by the Open Cages Association, a non-governmental animal rights organization.