Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Influence of the baby schema in the appearance of the car's front on its overall rating and user's image

Tytuł:
Influence of the baby schema in the appearance of the car's front on its overall rating and user's image
Wpływ efektu dziecięcości w wyglądzie maski samochodu na jego ocenę oraz wizerunek użytkownika
Autorzy:
Zych, Szymon
Słowa kluczowe:
schemat dziecięcości, słodkość, antropomorfizm dziecięcy
baby schema, kinderschema, cuteness, childlike anthropomorphism
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Past studies have shown an impact of the baby schema on the perception of people and inanimate objects including commercial products. Cars are one of the product categories that directly caught the attention of researchers. As it has been proven, people see faces in the car’s front. What is more, the effect of baby schema results in better ratings on the scale of attractiveness compared to the neutral car. Given the above, the purpose of my research was to explore further this area and more specifically study the impact of the baby face effect on car ratings and user’s image. I was mainly interested in confirming the hypothesis about better ratings of a "cuteness" car on the scale of attractiveness. I supposed besides that baby schema may affect the car's worse ratings on the dimensions of quality and reliability, as well as combine the user's image with community features such as openness and sociability. Research using an online survey on a sample of 147 respondents confirmed the first hypothesis associated with the assessment of the appearance attractiveness. Two further hypotheses have not been confirmed, although analysis of the results revealed other interesting relationships related to the user's image.

Dotychczasowe badania wykazały istotny wpływ schematu dziecięcości na postrzeganie ludzi jak i obiektów nieożywionych w tym produktów komercyjnych. Jedną z kategorii produktów, która bezpośrednio przykuła uwagę badaczy są samochody. Jak zostało udowodnione ludzie widzą w maskach samochodów twarze, a sam efekt dziecięcości powoduje lepsze oceny na skali atrakcyjności w porównaniu do samochodu neutralnego. Biorąc pod uwagę powyższe celem moich badań była dalsza eksploracja tego zagadnienia, a konkretniej wpływu efektu dziecięcości na oceny samochodu oraz wizerunek użytkownika. Głównie zależało mi na potwierdzeniu hipotezy o lepszych ocenach auta „uroczego” na skali atrakcyjności. Ponadto założyłem, iż cechy dziecięce mogą wpływać na gorsze oceny samochodu na wymiarach solidności wykonania oraz bezawaryjności, a także łączyć wizerunek użytkownika z cechami wspólnotowymi takimi jak otwartość czy towarzyskość. Badania przy pomocy ankiety internetowej na próbie 147 respondentów potwierdziły pierwszą hipotezę związaną z oceną atrakcyjności wyglądu. Dwie kolejne hipotezy nie zostały potwierdzone, choć analiza wyników ujawniła inne interesujące zależności związane z wizerunkiem użytkownika.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies