Tytuł pozycji:
Ocena skuteczności działań employer brandingowych w mediach społecznościowych prowadzonych przez sieć sklepów Netto
W dobie tzw. rynku pracownika działania o charakterze employer brandingowym nabierają coraz większego znaczenia w wielu branżach oraz przedsiębiorstwach. Wraz z rozwojem mediów społecznościowych oraz technologii komputerowych następuje proces wykorzystania nowinek technicznych oraz marketingowych w procesach budujących wizerunek „dobrego pracodawcy”. To zjawisko charakterystyczne dla czasów, w których aktualnie żyjemy.Celem pracy magisterskiej jest zaprezentowanie sposobów wykorzystania mediów społecznościowych w działaniach employer brandingowych przez sieć supermarketów Netto Polska, a głównie określenie skuteczności tych działań w oczach pracowników firmy. Analizując cel badawczy postawiono m.in. następujące pytania:a) czy employer brandingowa komunikacja marki w mediach społecznościowych jest atrakcyjna dla pracowników firmy?b) czy pracownicy identyfikują się z marką dzięki działaniom employer brandingowym w mediach społecznościowych?c) czy działania employer brandingowe marki w mediach społecznościowych przekładają się bezpośrednio na rekomendacje pracowników (np. dla znajomych, dla rodziny) dot. pracy w sieci Netto Polska?Narzędziem badawczym jest autorski kwestionariusz ankiety przeprowadzonej wśródpracowników 4 sklepów Netto. Analiza wypełnionych ankiet wykazała, że pracownicy pozytywnie oceniają działania marki w mediach społecznościowych w zakresie działań employer brandingowych (profil „Kariera w Netto”). Świadczy to o skuteczności podjętych działań w zakresie wizerunku pracodawcy wśród pracowników. Istnieją jednak obszary dot. employer brandingu, które marka mogłaby poprawić, np. rekrutacja przez social media.
In the era of the so-called “employee market”, employer branding activities are becoming more and more important in many industries and enterprises. Along with the development of social media and information technology a process of using technical and marketing innovations in building the image of a “good employer” takes place. This phenomenon is characteristic for the times we are living in.The aim of this paper is to present methods of using social media in employer branding activities by Netto Polska supermarket chain, and in particular to identify the effectiveness of such activities from the point of view of the enterprise employees. While analysing the research objective, the following questions, among others, were raised:a) Do the enterprise employees consider the employer branding communication in social media as attractive?b) Does the employer branding communication in social media make the employees identify themselves with the brand?c) Does the employer branding communication in social media directly translates into recommending work in Netto Polska (e.g. to friends, family)?The research tool is an original questionnaire survey conducted among employees of 4Netto supermarkets. The analysis of the completed questionnaires showed that the employees appreciate brand activities in social media in the field of employer branding (“Kariera w Netto” [eng. Carrier in Netto] profile). This proves the effectiveness of the measures taken to build the employer's image among employees. However, there are still areas of the employer branding that could be improved, e.g. social media recruiting strategy.