Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Activities of day-care centers in the form of specialist SIEMACHA Spot for supporting creative processes of children and youth. Diagnosis and workshop program

Tytuł:
Activities of day-care centers in the form of specialist SIEMACHA Spot for supporting creative processes of children and youth. Diagnosis and workshop program
Działania placówek wsparcia dziennego w formie specjalistycznej SIEMACHA SPOT na rzecz wspierania procesów twórczych dzieci i młodzieży. Diagnoza i program warsztatów
Autorzy:
Zembaty, Wirginia
Słowa kluczowe:
creativity, pedagogy of creativity, creative process, children, youth, SIEMACHA, day-care centers
twórczość, pedagogika twórczości, proces twórczy, dzieci, młodzież, SIEMACHA, placówki wsparcia dziennego
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The issue of presented paper is focused on supporting the creative potential of children and youth. The cognitive objective was to analyze the activities of day-care centers in the form of a specialized SIEMACHA Spot to support the creative processes of its charges. The practical objective was to develop a project of workshop program supporting the development of creative activity of children and youth. Three groups were involved in the study: directors, educators and graduates of SIEMACHA Spot in Cracow, Nowa Huta and Odporyszów. The survey and interview techniques were used in this study. Research results showed a great interest in the subject of creativity among the respondents, but the understanding of creative process itself turned out to be incomplete or limited to simple interpretation. In many cases, this was revealed in the lack of knowledge of professional scientific or methodical literature. Research has shown some shortcomings in this field, while also indicating the area in which specific measures should be implemented in the creative support system.

Problematyka prezentowanej pracy skoncentrowana jest na zagadnieniu wspierania potencjału twórczego dzieci i młodzieży. Celem poznawczym była analiza działań placówek wsparcia dziennego w formie specjalistycznej SIEMACHA Spot na rzecz wspierania procesów twórczych jej podopiecznych. Cel praktyczny stanowiło skonstruowanie projektu programu warsztatów wspierającego rozwój aktywności twórczej dzieci i młodzieży. W badaniu brały udział trzy grupy: dyrektorzy, wychowawcy i wychowankowie placówek SIEMACHA Spot w Krakowie, Nowej Hucie oraz Odporyszowie. Technikami, jakie zostały zastosowane była ankieta oraz wywiad. Wyniki badań wskazały na duże zainteresowanie tematyką twórczości wśród badanych, jednak samo rozumienie pojęcia procesu twórczego okazało się niepełne lub ograniczało się do prostej interpretacji. W wielu przypadkach ujawniało się to w nieznajomości fachowej literatury naukowej czy metodycznej. Badania ujawniły pewne braki w tej dziedzinie, wskazując jednocześnie obszar w który należy wdrożyć określone działania w system wspierania twórczości.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies