Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przedstawienie motywów miłości i nienawiści z dramatu ,,Romeo i Julia Williama Shakespeare’a w wybranych adaptacjach filmowych

Tytuł:
Przedstawienie motywów miłości i nienawiści z dramatu ,,Romeo i Julia Williama Shakespeare’a w wybranych adaptacjach filmowych
Depiction of motifs of love and hatred from William Shakespeare’s Romeo and Juliet in its selected film adaptations.
Autorzy:
Cabaj, Justyna
Słowa kluczowe:
Romeo i Julia, West Side Story, Chinka, problemy społeczne, konflikty, Stany Zjednoczone
Romeo and Juliet, Romeo + Juliet, West Side Story, China Girl, social problems, conflicts, the United States
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca dotyczy trzech wybranych adaptacji filmowych dramatu Williama Shakespeare’a ,,Romeo i Julia": ,,Romeo i Julia" (1996, reż. Baz Luhrmann), ,,West Side Story" (1961, reż. Robert Wise i Jerome Robbins) i ,,Chinka" (1987, reż. Abel Ferrara). Celem mojej pracy jest ukazanie sposobu przedstawiania motywów miłości i nienawiści w wyżej wymienionych filmach. Większość analiz historii Romea i Julii skupia swoją uwagę na miłości. W mojej pracy skupiłam się na nienawiści oraz konfliktach, z których wynika. Akcja każdej z adaptacji rozgrywa się we współczesnych czasach i opisuje prawdziwe konflikty w Stanach Zjednoczonych.W pierwszym rozdziale analizuję film ,,Romeo i Julia", w którym reżyser przedstawił problem istnienia gangów, broni i przemocy w latach 90-tych XX wieku. W następnym rozdziale skupiam się na musicalu ,,West Side Story", który opisuje sytuację imigrantów z Portoryko, problemy, z którymi muszą się zmierzyć i konflikty z Amerykanami. W ostatniej analizowanej adaptacji, ,,Chinka" również mamy do czynienia z problemami mniejszości narodowych (Chińczycy i Włosi) oraz z konfliktami pomiędzy nimi. Wszystkie przeanalizowane adaptacje potwierdzają przesłanie, jakie niesie William Shakespeare w tragedii Romeo i Julia – nienawiść zabija wszystko, co piękne i ma katastrofalne skutki.

This dissertation is concerned with three selected film adaptations of Romeo and Juliet by William Shakespeare: Romeo + Juliet (1996) directed by Baz Luhrmann, West Side Story (1961) directed by Jerome Robbins and Robert Wise and China Girl (1987) directed by Abel Ferrara. The aim of this thesis is to present the depiction of the motifs of love and hatred from the original play in the listed adaptations. Most people analysing the story of Romeo and Juliet focus on love, however, I decided to place more importance on hatred, which results from social problems. Each of the selected adaptations is set in the 20th century and depicts real social conflicts in America. In the first chapter I analyse Romeo + Juliet (1996), where the director depicted the problem of youth gangs, guns and violence in the 1990s. In the following chapter I look at the musical West Side Story (1961), which addresses the situation of immigrants from Puerto Rico in the 1950s – the problems they have to deal with and conflicts with Americans. The third chapter is devoted to the film China Girl (1987) that depicts the problems of racial minorities i.e. the Italians and the Chinese living in New York, the conflict between them and within their societies. The analysis of these film adaptations confirms the timeless message conveyed by William Shakespeare in Romeo and Juliet i.e. that hatred has disastrous consequences.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies