Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pomyśl wiele razy, powiedz raz. Wielojęzyczność i wyrażanie emocji.

Tytuł:
Pomyśl wiele razy, powiedz raz. Wielojęzyczność i wyrażanie emocji.
Think multiple times, speak once. Multilingualism and emotional expression.
Autorzy:
Wojciechowska, Katarzyna
Słowa kluczowe:
multilingualism, emotions, emotional expression
wielojęzyczność, emocje, wyrażanie emocji
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Multilingualism is a very common phenomenon nowadays that has been receiving more and more scholars’ atteniton. There is a large body of research that has focused on issues such as e.g. expressing emotions by multilingual speakers, the idea of feeling different when switching languages or inner speech in LX. The purpose of this paper is to review the existing research as well to gain insight into the emotional worlds of those who speak more than one language. The questionnaire that has been developed investigates the perception of languages used in various domains by 63 multilingual speakers who are students of English and English and German. The gathered data and results not only show in what ways languages are used and how they influence the speaker but also contribute to our understanding of the complexity and universality of emotions.

Wielojęzyczność jest obecnie bardzo powszechnym zjawiskiem, które zyskuje coraz więcej uwagi naukowców. Istnieje wiele badań, które koncentrują się na takich kwestiach jak wyrażanie emocji przez osoby posługujące się wieloma językami, wrażenie poczucia innej tożsamości podczas zmiany języka lub tzw. mowa wewnętrzna w LX. Celem niniejszej pracy licencjackiej jest zaprezentowanie istniejących badań na temat wielojęzyczności i emocji oraz przedstawienie ich w świetle przeprowadzonego przeze mnie kwestionariusza, aby uzyskać wgląd w świat emocjonalny tych, którzy posługuja się więcej niż jednym językiem. Opracowany kwestionariusz bada postrzeganie języków używanych w różnych dziedzinach przez 63 studentów filologii angielskiej oraz filologii angielskiej z językiem niemieckim. Zebrane dane i wyniki pokazują nie tylko, w jaki sposób dane języki są używane oraz jak wpływają na mówcę, ale także przyczyniają się do naszego zrozumienia złożoności i uniwersalności emocji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies