Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Neuromarketing- narzędzie wpływu czy manipulacji

Tytuł:
Neuromarketing- narzędzie wpływu czy manipulacji
Neuromarketing- influence or manipulation
Autorzy:
Wójcik, Karolina
Słowa kluczowe:
marketing communication – manipulation – neuromarketing – shopping experience – store space
doświadczenie zakupów – komunikacja marketingowa – manipulacja – neuromarketing – przestrzeń sklepowa
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of my master’s thesis is neuromarketing. More specifically, an analysis of the impact that can be exerted on potential clients by using neuromarketing techniques. I focused on the analysis of store space, the use of neuromarketing techniques in sales and in-store marketing. The shopping experience and its elements have become a key issue. The first two chapters are entirely theoretical. Built on the basis of the literature in the field of marketing communication, marketing, neuromarketing and communication in general with a particular focus on persuasion and manipulation. The last two chapters describes my research. First one, in the form of observations carried out in a hypermarket. The second one, in the form of an electronic survey, addressed to hypermarket’s customers. Both theoretical considerations and analysis of research results did not lead me to an specific answer to the question posed in the subject of the thesis. However, it helped me to reach several specific conclusions regarding the use of neuromarketing.

Tematem mojej pracy jest neuromarketing. Dokładniej, analiza wpływu jaki za pomocą techniki neuromarketingowych może zostać wywierany na potencjalnych klientach. Skupiłam się na analizie przestrzeni sklepowej, stosowaniu technik neuromarketingu w sprzedaży oraz marketingu wewnątrzsklepowym. Kluczową kwestią stało się dla mnie doświadczenie zakupów i jego elementy. Pierwsze dwa rozdziały są w całości teoretyczne. Zbudowane na podstawie literatury przedmiotu, z zakresu komunikacji marketingowej, marketingu, neuromarketingu oraz komunikacji ogółem ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień perswazji i manipulacji. Dwa ostatnie rozdziały to opis przeprowadzonych przeze mnie badań. Pierwszych, w formie obserwacji przeprowadzonej w sklepie wielkopowierzchniowym. Drugich, w formie ankiety elektronicznej, skierowanej do klientów sklepów wielkopowierzchniowych. Zarówno rozważania teoretyczne, jak i analiza wyników badań nie doprowadziła mnie do jednoznacznej odpowiedzi na pytanie postawione w temacie pracy. Pozwoliły mi jednak dotrzeć do kilku konkretnych wniosków, dotyczących zastosowania technik neuromarketingowych w przestrzeni sklepowej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies