Tytuł pozycji:
Tools of influence psychology in Public Relations activities in news media
Celem opracowania jest przybliżenie obszaru zainteresowań Public Relations, zasad jego funkcjonowania w rzeczywistości mediów informacyjnych oraz wskazanie skutecznych narzędzi psychologii wpływu najczęściej używanych przez specjalistów Public Relations. Ich znajomość i właściwie wykorzystanie nie tylko ułatwia osiągnięcie strategicznych celów organizacji na płaszczyźnie wizerunkowej, ale jest także podstawowym warunkiem ich realizacji. Analizie poddane zostały w związku z tym publikacje własne autora niniejszego opracowania, w których dokonano przeglądu zastosowanych narzędzi perswazyjnych oraz oceniono ich skuteczności za pomocą badania rezonansu medialnego. Dowiedziono przy tym, że odpowiednie planowanie i świadome ich wykorzystanie wpływa na skuteczność komunikacji pomiędzy organizacją, mediami oraz otoczeniem.
The purpose of this study is to present the area of Public Relations interests, principles of its functioning in the news media reality and to indicate effective tools of influence psychology most frequently used by Public Relations specialists. Knowing them and using them properly not only makes organization’s image strategic goals easier achieve but is also the basic condition for their implementation. Therefore, author's own publications were analyzed, in which the applied persuasive tools were reviewed and their effectiveness was evaluated using the media resonance measurement. It has been proven that appropriate planning and conscious use of them affects the effectiveness of communication between organization, the media and the environment.