Tytuł pozycji:
Wybrane zabiegi werbalne i niewerbalne stosowane w japońskich reklamach telewizyjnych
- Tytuł:
-
Wybrane zabiegi werbalne i niewerbalne stosowane w japońskich reklamach telewizyjnych
Selected verbal and non-verbal techniques used in Japanese TV commercials
- Autorzy:
-
Cieślak, Julia
- Słowa kluczowe:
-
Japonia, reklamy telewizyjne, neologizmy, slang, gry słowne, dialektyzmy, słownictwo ksenojapońskie, komunikacja werbalna i niewerbalna, odniesienia do kultury, odniesienia do popkultury, soft sell
Japan, TV commercials, neologisms, slang, wordplays, dialectisms, words derived from the West, verbal and non-verbal communication, references to culture, references to pop culture, soft sell
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie wybranych zabiegów werbalnych i niewerbalnych stosowanych w japońskich reklamach telewizyjnych. Materiał badawczy stanowi 100 reklam wyemitowanych w latach 2019-2020 (z wyjątkiem dwóch spotów). W rozdziale pierwszym autorka prezentuje przykłady użycia języka angielskiego, słownictwa ksenojapońskiego, stylizacji językowych, dialektyzmów, neologizmów, slangu i gier słownych. Rozdział drugi poświęcony jest komunikacji niewerbalnej, ze szczególnym uwzględnieniem sygnałów wysyłanych za pomocą ciała, wyglądu postaci i sposobów na tworzenie odpowiedniej atmosfery. W ostatnim rozdziale autorka przedstawia przykłady użycia odniesień do kultury, popkultury i znanych osób w reklamach.
The aim of this paper is to present selected verbal and non-verbal techniques used in Japanese TV commercials. The research material includes 100 commercials released in 2019-2020 (with two exceptions). In the first chapter the author presents examples of usage of English, vocabulary derived from the West, linguistic styles, dialectisms, neologisms, slang and wordplays. The second chapter is devoted to non-verbal communication, with particular emphasis on body language, character appearance and ways to set the mood. In the last chapter the author shows examples of usage of references to culture, pop culture and famous people.