Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybrane zabiegi werbalne i niewerbalne stosowane w japońskich reklamach telewizyjnych

Celem niniejszej pracy jest przedstawienie wybranych zabiegów werbalnych i niewerbalnych stosowanych w japońskich reklamach telewizyjnych. Materiał badawczy stanowi 100 reklam wyemitowanych w latach 2019-2020 (z wyjątkiem dwóch spotów). W rozdziale pierwszym autorka prezentuje przykłady użycia języka angielskiego, słownictwa ksenojapońskiego, stylizacji językowych, dialektyzmów, neologizmów, slangu i gier słownych. Rozdział drugi poświęcony jest komunikacji niewerbalnej, ze szczególnym uwzględnieniem sygnałów wysyłanych za pomocą ciała, wyglądu postaci i sposobów na tworzenie odpowiedniej atmosfery. W ostatnim rozdziale autorka przedstawia przykłady użycia odniesień do kultury, popkultury i znanych osób w reklamach.

The aim of this paper is to present selected verbal and non-verbal techniques used in Japanese TV commercials. The research material includes 100 commercials released in 2019-2020 (with two exceptions). In the first chapter the author presents examples of usage of English, vocabulary derived from the West, linguistic styles, dialectisms, neologisms, slang and wordplays. The second chapter is devoted to non-verbal communication, with particular emphasis on body language, character appearance and ways to set the mood. In the last chapter the author shows examples of usage of references to culture, pop culture and famous people.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies