Tytuł pozycji:
Use of the social media in the relationship marketing of language schools
Social media is an integral part of lives of many people and businesses. They bring many opportunities that their users can take advantage of. One of them is to enable communication, and thus establishing relationship - not only on a private level but also between the company and customers. The aim of this work was to investigate how language schools build and shape relationships with their clients through social media. The survey allowed determining how the respondents perceive language schools that use social media, and whether their social media activity influences the choice of the course/language school. The respondents (N=320) were asked to fill in a questionnaire consisting of 22 questions divided into three sections, where in the case of the second one, the respondents answered the questions assigned to them depending on the answer given. The results of the study indicate that the presence of language schools in social media is an important aspect. The survey shows that for 83.5% of respondents the presence and activity of language schools in social media influences their perception. It can be concluded that the adequate use of social media can contribute to establishing better relationships with customer.
Media społecznościowe są nieodłącznym elementem życia wielu osób, a także przedsiębiorstw. Niosą one ze sobą wiele możliwości, z których mogą skorzystać ich użytkownicy. Jedną z nich jest umożliwienie komunikowania się, a co za tym idzie nawiązywania relacji - nie tylko na stopie prywatnej, ale także między przedsiębiorstwem a klientami. Celem tej pracy było zbadanie, w jaki sposób szkoły językowe budują i kształtują więzi z klientami poprzez media społecznościowe. Badanie pozwoliło określić, w jaki sposób ankietowani postrzegają szkoły językowe, które posługują się mediami społecznościowymi, a także czy prowadzona przez nich działalność w mediach społecznościowych wpływa na wybór kursu/szkoły językowej. Badani (N=320) byli poproszeni o wypełnienie ankiety, składającej się z 22 pytań, podzielonej na trzy sekcje, gdzie w przypadku drugiej z nich respondenci odpowiadali na przydzielone im, w zależności od udzielonej odpowiedzi, pytania. Wyniki badania wskazują, iż obecność szkół językowych w mediach społecznościowych jest ważnym aspektem. Z badania wynika, iż dla 83.5% badanych obecność oraz działalność szkół językowych w mediach społecznościowych wpływa na ich postrzeganie. Można wnioskować, iż odpowiednie wykorzystanie mediów społecznościowych może wpłynąć na nawiązywanie lepszych relacji z klientami.