Tytuł pozycji:
Marketing w przemyśle muzycznym. Sposoby rozpowszechniania i promowania muzyki
When observing the music market, you can see new solutions constantly appearing. Modern forms of distribution, such as streaming and digital music, have become popular and revolutionized the global market. Recipients now prefer modern forms of music reception, which offer a larger library for a much lower price. The aim of the work is to characterize marketing in the music industry and to present the ways of its promotion and distribution, as well as to present the results of the analysis of global reports of revenues from the music industry in order to confirm the hypothesis that the development of technology and the dissemination of the Internet had a significant impact on the amount of revenues from individual segments of the music industry. The results of the analysis showed that in the years 2001-2020 the structure of global revenues from the music industry changed significantly. Digital music and streaming have replaced traditional music carriers while changing the distribution and promotion market. Streaming has revolutionized the distribution of music by shortening its channels as much as possible. The promotion of music industry products has also changed significantly. Modern forms of promotion have significantly facilitated the promotion of music products, and traditional forms have been modernized.
Obserwując rynek muzyczny można zauważyć stale pojawiające się nowe rozwiązania. Upowszechniły się nowoczesne formy dystrybucji, tj. streaming oraz muzyka cyfrowa i zrewolucjonizowały światowy rynek. Odbiorcy preferują obecnie nowoczesne formy odbioru muzyki, które oferują większą bibliotekę za zdecydowanie niższą cenę. Celem pracy jest charakterystyka marketingu w przemyśle muzycznym oraz przedstawienie sposobów jej promowania i rozpowszechniana, a także przedstawienie wyników analizy światowych raportów przychodów z branży muzycznej w celu potwierdzenia hipotezy, że rozwój technologii i upowszechnienie Internetu miały znaczący wpływ na wysokości przychodów z poszczególnych segmentów branży muzycznej. Wyniki analizy pokazały, że w latach 2001-2020 znacząco zmieniła się struktura globalnych przychodów z branży muzycznej. Muzyka cyfrowa i streaming wyparły tradycyjne nośniki muzyki, jednocześnie zmieniając rynek dystrybucji i promocji. Streaming zrewolucjonizował dystrybucję muzyki skracając maksymalnie jej kanały. Promocja produktów branży muzycznej również znacząco się zmieniła. Nowoczesne formy promocji znacząco ułatwiły promowanie produktów muzycznych, a formy tradycyjne zostały unowocześnione.